Türkiye`de zorunlu eğitim politikaları bağlamında 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim (1973-2016)
dc.contributor.advisor | Bilgin, Kamil Ufuk | |
dc.contributor.author | Noyan, Ertan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374084 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 1973 yılından 2016 yılına dek Türkiye'de değişen zorunlu eğitim sisteminin egemen gücün ideolojisi bağlamında analizi yapılmıştır. Türkiye'de zorunlu eğitim sisteminin ideolojik olduğu genel savından hareketle 4+4+4 kesintili zorunlu eğitimin ideolojik çözümlemesi yapılmıştır. Bunun için geçmişten günümüze değişen zorunlu eğitim sisteminin tarihsel sürecine değinilerek bütüncül bir yapı oluşturulmuştur. Zorunlu eğitim sisteminin süresi ve kademelendirilmesinde etkili olan egemen gücün ideolojisini çözümlemek için hem içerik analizi hem de eleştirel söylem analizi yöntemleri kullanılarak tutarlı bulgu ve sonuçlara ulaşılmıştır. Bu çalışma kapsamında konu ile ilgili yapılmış araştırmalar, mevzuatlar ve gazeteler analiz edilmiştir. Sonuç olarak zorunlu eğitim sisteminde yapılan değişikliklerin ideolojik olduğu kanısına varılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the analysis of the changing compulsory education system from 1973 to 2016 in the context of sovereign power ideology has been done. Ideological analysis of 4+4+4 interrupted compulsory education has been done with the general claim that compulsory education system is ideological in Turkey. For that reason holistic pattern has been formed by refering the historical process of changing compulsory education system from past to present. Consistent findings and results have been obtained by using both content analysis and critical discourse analysis methods in order to analyze the influence of sovereign force ideology on compulsory education system's period and grading. Within the scope of this thesis, researches, legislations and newspapaers have been analyzed. Consequently, it is concluded that the changes in the compulsory education system ar ideological. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Türkiye`de zorunlu eğitim politikaları bağlamında 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim (1973-2016) | |
dc.title.alternative | 4+4+4 interrupted compulsory education in the context of compulsory education policies of Turkey (1973-2016) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Amme İdaresi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10304495 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 595989 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Kamu Yönetimi Bilim Dalı |