Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgin, Kamil Ufuk
dc.contributor.authorNoyan, Ertan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374084
dc.description.abstractBu çalışmada, 1973 yılından 2016 yılına dek Türkiye'de değişen zorunlu eğitim sisteminin egemen gücün ideolojisi bağlamında analizi yapılmıştır. Türkiye'de zorunlu eğitim sisteminin ideolojik olduğu genel savından hareketle 4+4+4 kesintili zorunlu eğitimin ideolojik çözümlemesi yapılmıştır. Bunun için geçmişten günümüze değişen zorunlu eğitim sisteminin tarihsel sürecine değinilerek bütüncül bir yapı oluşturulmuştur. Zorunlu eğitim sisteminin süresi ve kademelendirilmesinde etkili olan egemen gücün ideolojisini çözümlemek için hem içerik analizi hem de eleştirel söylem analizi yöntemleri kullanılarak tutarlı bulgu ve sonuçlara ulaşılmıştır. Bu çalışma kapsamında konu ile ilgili yapılmış araştırmalar, mevzuatlar ve gazeteler analiz edilmiştir. Sonuç olarak zorunlu eğitim sisteminde yapılan değişikliklerin ideolojik olduğu kanısına varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the analysis of the changing compulsory education system from 1973 to 2016 in the context of sovereign power ideology has been done. Ideological analysis of 4+4+4 interrupted compulsory education has been done with the general claim that compulsory education system is ideological in Turkey. For that reason holistic pattern has been formed by refering the historical process of changing compulsory education system from past to present. Consistent findings and results have been obtained by using both content analysis and critical discourse analysis methods in order to analyze the influence of sovereign force ideology on compulsory education system's period and grading. Within the scope of this thesis, researches, legislations and newspapaers have been analyzed. Consequently, it is concluded that the changes in the compulsory education system ar ideological.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de zorunlu eğitim politikaları bağlamında 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim (1973-2016)
dc.title.alternative4+4+4 interrupted compulsory education in the context of compulsory education policies of Turkey (1973-2016)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentAmme İdaresi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10304495
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595989
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineKamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess