Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Hüseyin Ali
dc.contributor.authorMoç, Turhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:42Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:42Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374083
dc.description.abstractDünyada hızla değişen ortama ve rekabet koşullarına uyum sağlayabilmek amacıyla günümüz işletmeleri, meydana gelen bu değişiklere kendilerini adapte etmeye çalışmaktadırlar. Sanayi devriminden bu yana insanın çalışma sisteminde ve çalışma çevresinde büyük değişiklikler meydana gelmiştir. Takriben 100 yıl içinde Batı Avrupa, A.B.D ve Japonya'nın tarımsal ve el sanatına dayanan bütün ekonomisi bu hızla değişme temposu içine girerek bugünkü duruma gelmiştir. İş dünyasının küreselleşmesi ile birlikte işletmeler mekanistik organizasyon yapılarını terk edip daha fazla güç vererek yetkilendirme(empowerment) uygulamasına duyarlı yapılara dönüşmüşlerdir. Böylece bugünün pek çok işletmesi rekabetçi pazar ortamındaki değişiklikleri hızla algılayıp kendi stratejilerine uygulayabilmek için daha esnek biçimde örgütlenmektedir. Bu örgütlenmelerden en dikkat çekici olanı takım çalışması yöntemlerinden olan kalite çemberleri uygulamasıdır. Günümüzde nerede ise bütün işletmelerin misyon ifadelerinde yoğun bir şekilde takım ve buna bağlı olarak kalite çemberleri çalışması kavramlarının yer alması bu konuya verilen önemin ifadesidir. Türkiye için kalite çemberleri uygulaması çok yeni bir kavramdır. Bu uygulamalardan yararlanan işletmelerin asıl amaçları; koordineli çalışarak olumlu yönde bir sinerji yaratmak ve örgüt performansını arttırmaktır. Böylece klasik örgüt biçiminin kuralcı ilkelerinden uzaklaşarak iş birliği havası içinde birbiriyle koordineli biçimde çalışan pozitif bir örgüt ortamının oluşması da sağlanmış olacaktır. Bu çalışmada birinci bölümde performans, performans boyutları ve takım çalışması kavramları ele alınmakta, ikinci bölümde kalite çemberleri tanımı, gelişimi ve uygulama aşamaları anlatılmaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise kalite çemberleri uygulaması yapan bir kurum ele alınmıştır. Bu kurumun kalite çemberi uygulama öncesi ve sonrası durumu incelenerek performansındaki durumu hakkında bir fikir elde edilmeye çalışılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kalite Çemberleri, Takım Çalışması, Performans, Verimlilik, Kalite.
dc.description.abstractToday?s business enterprises try to adapt themselves to these changes in order to adopt changing situations and competitive conditions in the world. It has happened great changes in human labour and working conditions since Industrial Revolution. Approximately, in 100 years, Western Europe, USA and Japan?s economy based upon agriculture and handcrafts have reached present situation by changing rapidly. With the globalization of business world, business enterprises leaving mechanical organisation forms have changed into applications which are sensitively to empowerment practice. Thus, today?s many business enterprises have been organizing more flexible to practise these strategies in their competitive marketing conditions. One of the most outstanding organisations is the application of Quality Circles which is one of the methods of teamwork. Nowadays most business enterprises have been using concepts of teamwork and Quality Circles. So, this presents the importance of subject matter. For Turkey, application of Quality Circles is a new concept. Main aims of the business enterprises using these applications are to create positive synergy working in coordination and increase performance of organisation. Thus, leaving rooted principles of classical form of organisation, it will be reached positive organisational conditions working in coordination. In this study, we have discussed the concepts of performance, dimensions of performance and teamwork in the first chapter. In the second one, we have explained the descriptions of quality circles, their progress and practice stages. Finally in the third and the last chapter, we have discussed an institution practising quality circles. In this way, we have tried to get information about the performance of business enterprises examining the situations of quality circles of this institution.Key Words: Quality Circles, Team Work, Performance, Productivity, Qualityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKalite çemberlerinin performansa etkileri
dc.title.alternativeEffects of quality circles on performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid323198
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229153
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess