Show simple item record

dc.contributor.advisorElkılıç, Gencer
dc.contributor.authorAkça, Catherine
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:41Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:41Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374073
dc.description.abstractİşler bellek sistemi için kullanılabilir bilişsel kaynaklar sınırlıdır. Bilişsel aşırı yükleme durumlarında geçici bilgi depolama ile bilgi işlem yapma talepleri arasında bir uzlaşma yapmaya gereksinim duyulabilir. Çocuklarda henüz tam olarak otomize olmamış grafik ve ortografik işlemler de ayrıca ilaveten bilişsel kaynaklar tüketebilir. Bu yüzden çocukların aynı görevi sözlü olarak yazılıdan daha iyi yapması beklenebilir.Bu durumun Türk çocuklarında geçerli olup olmadığını ve yaşın hatırlama modu ile istatistiksel olarak anlamlı düzeylerde etkileşip etkileşmediğini belirlemek için 16'sı lisans (ortalama yaş: 19 yıl, 6 ay), 16'sı ilkokul beşinci sınıf (ortalama yaş: 11 yıl, 0 ay) ve 16'sı ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinden (ortalama yaş: 8 yıl, 11 ay) oluşan, anadil olarak Türkçe konuşan toplam 48 denek üç gruba ayrıldı. Katılımcıların, kendilerine verilen, sık kullanılan Türkçe kelime listelerini sırasıyla hatırlamaları istendi. Hatırlama hem sözlü ve hem de yazılı olarak yapıldı. Seri hatırlama verilerinin analizi hatırlama modunun yaş ile istatistiksel olarak anlamlı düzeylerde etkileşmediğini, fakat yetişkinler, çocukların tamamı ve yalnızca beşinci sınıf çocuklarında yazılı hatırlamanın sözlü hatırlamaya kıyasla istatistiksel olarak daha iyi olduğunu gösterdi. Bu bulgu Türkçe ortografinin şeffaflığına ve/veya katılımcı çocukların yaşlarına bağlanabilir.Ayrıca, düzensiz ortografik sistemli yabancı dil olan İngilizce'de hazırlanmış seri hatırlama testi aynı katılımcılara verildi. Yine, yetişkinler yazılı modunda istatistiksel olarak anlamlı ölçülerde daha iyi performans sergilediler. Fakat çocuklarda hiç bir mod etki gözlenmedi. Çocuklarda anadil testinde tespit edilen yazılı hatırlama üstünlük etkisi burada gözlenmedi. Bu durum daha az otomize bir dili kullanmanın getirdiği ilave bilişsel yüke ortografik ve grafomotor yüklerin de eklenmesiyle bilgi depolamak için çocukların işler belleğindeki kullanılabilir rezervin azaltıldığını göstermektedir.Elde edilen bulgular Türk eğitim sisteminde ilköğretim okullarında İngilizce'nin öğretimi bağlamında tartışıldı.
dc.description.abstractThe cognitive resources available to the working memory system are finite. Under conditions of cognitive overload, a compromise may need to be made between the demands of storage and processing. In children, graphic and orthographic processes which are not yet fully automated may consume additional cognitive resources. Thus, children may be expected to perform the same task better orally than in writing.In order to determine whether this is the case in Turkish children, and whether age would interact significantly with recall mode, 48 native speakers of Turkish were assigned to three groups, comprising 16 undergraduate students (mean age: 19 years, 6 months), 16 fifth grade primary school pupils (mean age: 11 years, 0 months) and 16 third grade pupils (mean age: 8 years, 11 months). The participants were required to recall lists of frequently used Turkish words in the serial order in which they were presented. Recall was performed both orally and in writing. Analysis of the serial recall data showed that recall mode did not interact significantly with age, but that in the adult sample, the combined samples of schoolchildren, and the fifth grade sample of children alone written recall was significantly better than oral recall. This finding may be attributable to the transparency of Turkish orthography and/or to the age of the participating schoolchildren.In a separate trial, the serial recall test was administered to the same samples of subjects in English, a foreign language with an irregular orthographic system. Again, adults performed significantly better in the written mode. However, no mode effect was observed in children. The written recall superiority effect found in children in the native language test was not observed here. This suggests that when the additional cognitive costs of processing a less automated language are combined with orthographic and graphomotor transcription costs, the resources available to children in working memory for the storage of information are depleted.The findings are discussed in the context of the Turkish education system, with reference to the teaching of English in primary schools.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe effects of age and production mode on the native and foreign language serial recall performance of Turkish students of English
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen Türk öğrencilerin anadil ve yabancı dil seri hatırlama performansları üzerine yaşın ve dil kullanma modlarının etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.subject.ytmWorking memory
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmCognitive load
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmRemembering
dc.identifier.yokid330369
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253591
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess