Türk müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki ses eğitimi derslerinin öğretim programları ve uygulamaları açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Hatipoğlu, Vasfi | |
dc.contributor.author | Gültekin, İlker | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374071 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde Türk Müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki `Ses Eğitimi` derslerinin öğretim programları ve uygulamaları açısından incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini `Türkiye Cumhuriyeti'nde Türk Müziği eğitimi veren konservatuvarlar`, örneklemini ise, tabakalı seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen yedi Türk Müziği eğitimi veren konservatuvar oluşturmaktadır. `Ses Eğitimi` derslerinin öğretim programları ve uygulamaları açısından incelenebilmesi için açık uçlu görüşme sorularından oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. `Ses Eğitimi` derslerini yürüten öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerden elden edilen veriler betimsel içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Bu doğrultuda Türk Müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki `Ses Eğitimi` derslerinin ortak bir ders planına ve ortak bir metoda bağlı kalınmaksızın yürütüldüğü, öğretim programları ve uygulamaları açısından genel olarak dersi yürüten öğretim elemanlarının kişisel görüşleri doğrultusunda gerçekleştirildiği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, in which the aim is to research `Vocal Training` classes in the conservatories of Turkey that teach Turkish music, scanning model has been applied. The research population is `The Conservatories that teach Turkish music in the Republic of Turkey` and the research sample is seven conservatories that teach Turkish music, which have been determined by using stratified random sampling method. An interview form with open-ended interview questions has been prepared in order to research `Vocal Training` classes in terms of curriculum and its applications. The data, which has been obtained from the interviews with the instructors teaching `Vocal Training`, has been analysed by using descriptive content analysis. Within this framework, it has been concluded that `Vocal Training` classes in the conservatories that teach Turkish music, is not carried out by applying a common lesson plan and method, but instead, it is carried out, in general, by referring to personal views of the instructors that conduct the class. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türk müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki ses eğitimi derslerinin öğretim programları ve uygulamaları açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research of Vocal Training classes in terms of curriculum and its applications in the conservatories that teach Turkish Music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-11 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conservatory | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 10297532 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 592295 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |