Show simple item record

dc.contributor.advisorHatipoğlu, Vasfi
dc.contributor.authorGültekin, İlker
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:41Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374071
dc.description.abstractÜlkemizde Türk Müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki `Ses Eğitimi` derslerinin öğretim programları ve uygulamaları açısından incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini `Türkiye Cumhuriyeti'nde Türk Müziği eğitimi veren konservatuvarlar`, örneklemini ise, tabakalı seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen yedi Türk Müziği eğitimi veren konservatuvar oluşturmaktadır. `Ses Eğitimi` derslerinin öğretim programları ve uygulamaları açısından incelenebilmesi için açık uçlu görüşme sorularından oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. `Ses Eğitimi` derslerini yürüten öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerden elden edilen veriler betimsel içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Bu doğrultuda Türk Müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki `Ses Eğitimi` derslerinin ortak bir ders planına ve ortak bir metoda bağlı kalınmaksızın yürütüldüğü, öğretim programları ve uygulamaları açısından genel olarak dersi yürüten öğretim elemanlarının kişisel görüşleri doğrultusunda gerçekleştirildiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, in which the aim is to research `Vocal Training` classes in the conservatories of Turkey that teach Turkish music, scanning model has been applied. The research population is `The Conservatories that teach Turkish music in the Republic of Turkey` and the research sample is seven conservatories that teach Turkish music, which have been determined by using stratified random sampling method. An interview form with open-ended interview questions has been prepared in order to research `Vocal Training` classes in terms of curriculum and its applications. The data, which has been obtained from the interviews with the instructors teaching `Vocal Training`, has been analysed by using descriptive content analysis. Within this framework, it has been concluded that `Vocal Training` classes in the conservatories that teach Turkish music, is not carried out by applying a common lesson plan and method, but instead, it is carried out, in general, by referring to personal views of the instructors that conduct the class.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki ses eğitimi derslerinin öğretim programları ve uygulamaları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe research of Vocal Training classes in terms of curriculum and its applications in the conservatories that teach Turkish Music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConservatory
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmVoice training
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10297532
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592295
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess