İlköğretim okullarında müzik ders programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Kars ili örneği)
dc.contributor.advisor | Engin, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Kirmizibayrak, Nurten | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:39Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374060 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim okulları Müzik ders programını öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmeyi amaçlamıştır.Araştırmada ?Genel Tarama Modeli? kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kars ili düzeyindeki ilköğretim okullarında görev yapan 77 öğretmen oluşturmuştur. Ankete katılan öğretmenlere 43 maddelik 5'li likert türü bir ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılarak yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucunda, genel olarak Müzik dersi program kazanımları, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme kurguları açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak program uygulanabilir niteliktedir. Ancak programın bazı eksiklikler gösterdiği öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit edilmiş ve sorunları gidermek için bazı önerilerde bulunulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Müzik Dersi, Program, İlköğretim, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to evaluate the music curriculum in elementary schools according to the data obtained from teachers.?General Survey Method? was used in this research. The participants consist of 77 teachers working in the elementary schools in Kars. Questions were presented to teachers by using a five-point likert scale. After that the data haunded evaluated by using statistical analysing formus of frequincy and percentage systems.The learning productions, content, learning conditions, and assesment process of the music curriculum were evaluated at the end of the research. As a result, the curriculum can be utilized. However, based on teachers' opinions, some deficiencies of the curriculum were determined and some suggestions were offered for these deficiencies.KEY WORDS: Music lesson, curriculum, elementary education, and teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında müzik ders programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Kars ili örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of music curriculum in according to teachers' opinions (A sample of Kars province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Kars | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 335203 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253587 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |