Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin, Ali Osman
dc.contributor.authorKirmizibayrak, Nurten
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:39Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374060
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okulları Müzik ders programını öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmeyi amaçlamıştır.Araştırmada ?Genel Tarama Modeli? kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kars ili düzeyindeki ilköğretim okullarında görev yapan 77 öğretmen oluşturmuştur. Ankete katılan öğretmenlere 43 maddelik 5'li likert türü bir ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılarak yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucunda, genel olarak Müzik dersi program kazanımları, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme kurguları açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak program uygulanabilir niteliktedir. Ancak programın bazı eksiklikler gösterdiği öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit edilmiş ve sorunları gidermek için bazı önerilerde bulunulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Müzik Dersi, Program, İlköğretim, Öğretmen
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the music curriculum in elementary schools according to the data obtained from teachers.?General Survey Method? was used in this research. The participants consist of 77 teachers working in the elementary schools in Kars. Questions were presented to teachers by using a five-point likert scale. After that the data haunded evaluated by using statistical analysing formus of frequincy and percentage systems.The learning productions, content, learning conditions, and assesment process of the music curriculum were evaluated at the end of the research. As a result, the curriculum can be utilized. However, based on teachers' opinions, some deficiencies of the curriculum were determined and some suggestions were offered for these deficiencies.KEY WORDS: Music lesson, curriculum, elementary education, and teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında müzik ders programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Kars ili örneği)
dc.title.alternativeThe evaluation of music curriculum in according to teachers' opinions (A sample of Kars province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmKars
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid335203
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253587
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess