Sanatta mahremiyet ve mülkiyet
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Mehmet | |
dc.contributor.author | Karaaslan, Asli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374002 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında sanatta mahremiyet kavramına yaklaşımlar ve sanatın mahremiyetle olan ilişkisine yer verilmiştir. Teknolojinin yaşam döngüsüne girmesiyle ve kullanım alanlarının gelişimiyle birlikte mahremiyet kavramı boyut değiştirmeye başlamıştır. Özel alan kamusal alana açılmış ve mahremiyetin anlamı şekil değiştirmiştir. Mekânsal roller, sosyal ilişkiler, özel alan ve kamusal alan ayrımları, cinsel kimlik ve mekân ilişkileri, bedensel mekân gözlemleri, mahremiyeti sanatla ifade etme biçimleri incelenmiştir. Bu bağlamda ikinci bölümde mahremiyetin kavramsal boyutu kuramsal düzlemde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde mahremiyet mekân, beden, içerisi ve dışarısı gibi kavramlar örneklerle irdelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde kavramla ilgili sanatçı ve eser açıklamalarıyla desteklenmiştir. Beşinci bölümde nesne ve mahremiyet ilişkisi, özel eşya, günlük ve yazılar, içerisi ve dışarısı gibi olgular mahremiyet kavramı üzerinden irdelenmiş, mahremiyet kavramının düşsel boyutu ve anılar üzerinden varlığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Mahremiyet, mekân, beden, dikizleme, sosyal medya, özel alan, sanatçı | |
dc.description.abstract | In this thesis, approaches to the concept of privacy in art and the relationship between art and privacy are included. With the introduction of technology into the life cycle and the development of usage areas, the concept of privacy has started to change dimension. The private sphere was opened to the public sphere and the meaning of privacy changed shape. Spatial roles, social relations, distinctions between private and public spheres, sexual identity and space relations, physical space observations, the ways of expressing privacy with art were examined. In this context, in the second part, the conceptual dimension of privacy is discussed on a theoretical level. In the third chapter, concepts such as privacy, body, inside and outside are examined with examples. In the fourth part of the study, it is supported by artist and work descriptions about the concept. In the fifth chapter, the facts such as the relationship between object and privacy, private articles, diaries and writings, inside and outside are examined through the concept of privacy and the existence of the concept of privacy through the imaginary dimension and memories.Key Words: Privacy, space, body, peeking, social media, private space, artist | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanatta mahremiyet ve mülkiyet | |
dc.title.alternative | Privacy and property in art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-07 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10322074 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618772 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |