dc.contributor.advisor | Engin, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Aslan, Neziha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:31Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373999 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; 2008?2009 eğitim- öğretim yılında Kars'ta ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleksel tükenmişlik düzeyinin standart bir test (Maslach Tükenmişlik Ölçeği) kullanılarak belirlenmesi ve etkisi olabilecek kişisel etmenlerin değerlendirilmesi için yapılan betimsel bir araştırmadır.Araştırmanın örneklemini Kars il merkezinde görev yapan, basit rastgele örneklem metodu ile seçilen, ulaşılabilen ve araştırmaya katılmayı kabul eden 267 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri bireysel görüşme yolu , veri toplama aracı olarak öğretmenlerin bireysel özelliklerini içeren 14 sorudan oluşan ön anket formu ile Maslach Tükenmişlik Envanteri kullanılmıştır.Araştırma sonunda elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, yüzdelik hesaplamalar (%) , frekans dağılımı (f) ,aritmetik (x) ortalama, t testi (t) ve tek yönlü varyans analizi (F) kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; cinsiyet, medeni durum, yaş, sahip olunan çocuk sayısı, hizmet süresi, aynı kurumda çalışma yılı, öğretmenlik mesleğini yapma nedeni, mesleğini kendine uygun bulma durumu, mesleğin gelecekteki sosyo-ekonomik durumunu algılama nedeni, üstlerinden takdir görme durumu ve eğitim sisteminden memnuniyet değişkenleri tükenmişlik düzeyini etkilerken, öğretmenlerin mesleği seçme nedeni, sosyo-ekonomik algı ve ders verdikleri sınıf mevcudu değişkenlerin tükenmişliği önemli ölçüde etkileyen faktörler olmadığı saptanmış, tükenmişliğin eğitim kurumlarında belirli aralıklarla değerlendirilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma, Kişisel Başarı, Tükenmişlik, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of this study; to determine the burnout level of the teachers working the primary schools by using a standart test (Masclah Burnout Scala) and to evalvate the personel factors which may have an effect on this level.The sample of this study consist of 267 teachers accepting to take part in our resarch and choosen by simple random method.For coleecting data intervis questions from which includes teachers individval characteristics and consists of 14 questions and Masclah Burnout Envanter.In assessing data the percentage rate, frequency distribution, mathematical aveerage , t-test and one way variance analysis are used are employed.According to the result of thustudy ; on one hand and olthough the marriage position, sex, age, the number of children, working years, the years of working fort he same foundation, the reason of being a teacher, the ideal that if the job suits him / her or not, the future social and economical position of the job, the appreciation manners coming from the top directors and the variables of gladness derived from theeducational system influencing level of professional burnout position, on the other hand; the reasoh of cloosing teaching profession, the socio-economical impression and the variables of the class numbers being tought by the teachers are not the important factors influencing the professionel burnout position. At the and of our study it ıs suggested that it may be better to evaruate professional burnout pracess in educational ınstıtutıons.Key Words: Emotional burnout, Desensitization, Personel Success, Burnout, Teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Masters thesis the occupational burnout level of the teachers working primary schools in Kars | |
dc.title.alternative | Kars ili ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerde mesleki tükenmişlik düzeyi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Desensitization | |
dc.subject.ytm | Burnout syndrome | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Emotional loneliness | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Kars | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.identifier.yokid | 349311 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253578 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |