Uyku düzensizliğinin ilköğretim çağı öğrencilerinin öğrenme durumları ve başarıları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Engin, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Tarikdaroğlu, Zafer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:24Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373951 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, uyku düzensizliğinin ilköğretim çağı öğrencilerinin öğrenme durumlarını ve başarılarını nasıl etkilediği incelenmiştir. Uyku düzensizliği problemi birkaç çeşit olup genellikle psikolojik sorunlardan kaynaklanmaktadır. İlköğretim çağı öğrencilerinin de yaş durumları göz önüne alınırsa yaşayacağı psikolojik bir sorunun etkisinden kolay kolay kurtulamayacaktır. Bu da onda çeşitli problemlerin çıkmasına neden olacaktır. Bu problemlerden birisi de uyku düzensizliğidir.Uyku düzensizliği öğrencilerin öğrenme durumlarını doğrudan veya dolaylı bir şekilde etkileyebilmektedir. Uyku düzensizliği olan öğrencinin hayatı düzensizleşecektir. Bu düzensizlik doğal olarak derslerine ve başarısına etki edecektir. Yapılan araştırmalarda öğrenci başarısını etkileyen en önemli unsurlardan birisi olarak yaşam koşulları ve şekli gösterilmiştir. O çağdaki bir öğrenci yaşadığı ortam ve bulunduğu koşullardan yüksek düzeyde etkilenecektir. İyi koşullar iyi sonuçlar kötü koşullar kötü sonuçlar doğuracaktır. İşte bu kötü sonuçlardan birisi de başarısızlıktır. Tabi ki burada başarısız olmasına neden olan şeyler koşulların öğrenci üzerinde bıraktığı olumsuz etkilerdir.Bu çalışmada, uyku düzensizliğinin öğrenciler üzerine etkisi üzerine bir anket yer almaktadır. Anket ilköğretim 3. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Alınan sonuçlara göre değerlendirmeler yapılıp uyku düzensizliğinin öğrencilerin başarıları üzerinde ne gibi etkiler yaptığı alınan cevaplar doğrultusunda elde edilmiştir. Anketlere göre uyku düzensizliği yaşayan öğrenci sayısı yaşamayanlara göre çok azdır. Özellikle ebeveynlere yapılan ankette bu daha iyi anlaşılmaktadır. Fakat uyku düzensizliği olan öğrenci sayısı az olsa da uyku düzensizliğinin etkileri bu öğrencilerde net bir şekilde görülmektedir.Genelde öğrencilerin bunalım içinde oldukları zaman ortaya çıkan uyku bozuklukları hayat normale döndüğü zaman ortadan kalkmaktadır. Bunun için ebeveynlerin çocuklarına, özellikle ilköğretim çağındaki çocuklarına dikkatli davranmaları ve her şeyleriyle yakından ilgilenmeleri lazımdır. İlgili davranılır ve dikkatli olunursa hem çocukta ortaya çıkacak problemler engellenmiş hem de öğrenme durumlarının ve başarılarının düşmesi engellenmiş olur.Anahtar Kelimeler: Uyku düzensizliği, öğrenme durumları ve başarı. | |
dc.description.abstract | Sleep disorder, because of its impact on students, a topic that is important. Sleep disorders occur due to various problems and issues of student success as well as personality characteristics and learning situations that negatively. Brain and nervous system to stay wakeful affect most individuals, the more there is difficulty in the cognitive perspective. Some sleep disorders can have on the physical problems. But in terms of cognitive problems more destructive to individuals and work hard to make an impact. The concepts of learning and achievement in the cognitive skills that directly and explicitly for the sleep disorders are linked with these concepts can be seen. Insomnia in a child care problem that start with the mess in the process, performing meaningless events, can not be aware, daytime somnolence, lack of concentration, such as the events are seen. Sleep problems can not be brought to the timely solution can result in greater losses. But after the start of abnormalities of sleep problem is trying to be correct most of the events without the individual is brought into the old layout. Thus, the success and minimize problems in learning will be downloaded. Also, there are factors that causes the sleep disorder. If these factors are eliminated out of the disorder will occur in individuals are indicated. These factors, family structure of the disorder, the individual in cases where, sadness, hardship, fussiness, emotions such as anxiety, are difficult to solve individual problems, a high state of excitement, etc.. as. Family structure and status of students in our country in general we look for students in this period of such intense feelings of distress and can see in the image is observed. This suggests that many of these situations is the failure and sleep irregularities and indirectly lead to learning difficulties.In this research thesis and guiding me to take my advice most valuable contribution to my teacher and my adviser, Yrd.Doç.Dr. Ali Osman ENGİN and a section of teachers Doç. Dr. Muzaffer ALKAN?A, Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZDEN?e thank you forever to burn. again this helps me in the process of Atatürk University Doç. Dr. Dursun KAYAungrudging always on my side to, and unsparing support me, my father Yaşar TARIKDAROĞLU and lover my family a debt of thanks to lover know.Key Words: sleep disorder, learning situation and success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uyku düzensizliğinin ilköğretim çağı öğrencilerinin öğrenme durumları ve başarıları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of sleep disorder on the learning situation and success of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sleep | |
dc.subject.ytm | Disorder | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.subject.ytm | Learning level | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 354137 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253575 | |
dc.description.pages | 54 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |