Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkuş, Cevdet
dc.contributor.authorKiy Can, Seçil
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:22Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:22Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373937
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde, öğretim teknolojileri ve materyallerle desteklenen çağdaş öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunun arasındaki başarı puanlarını sınamak amacıyla yapılmıştır. Böylelikle ilköğretim 4. ve 5. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersinde öğretilen coğrafya konularının öğretiminde ve materyal kullanımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisinin ne düzeyde olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın uygulama bölümü iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Kars İli Merkez İlçesi'ndeki 18 ilköğretim okulunda 4. ve 5. sınıflarda görev yapan 65 sınıf öğretmenine 20 soruluk ve bu konu hakkındaki görüş ve deneyimlerini bildirebilecekleri anket formu uygulanmıştır. İkinci aşamada 2007-2008 Kars Merkez Halit Paşa İlköğretim Okulunda 4. sınıfta öğrenim gören 44 öğrenciye başarı testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre,; başarı açısından, materyallerle desteklenerek öğretimin sağlandığı deney grubunun, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna göre daha başarılı olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Coğrafya Öğretimi, Materyal.
dc.description.abstractThis research, was studied to try the scores between control group in which traditional teaching methods was applied, which were supported by instructional technologies and materials in teaching of Geographiacal matters in social sciences in 4th and 5th classes in primary schools.In this case, it has been tried to appear the level of the effect on the success of the students in using materials and in teaching of Geographical matters in Social Sciences in 4th and 5th classes.Application section of this research has been formed in two stages. In the first stage, an inquiry form consisting of twenty questions was applied to 65 teachers who have been working in 4th and 5th classes in primary schools in Kars province in 2007-2008 education years.In teh second stage, it was applied to 44 students in 4th class in Kars Halit Paşa Primary School. According to the findings in this research, it showed that testing group which was supported whit materials was more successful than control group in which traditional teaching methods was applied.Key Words: Social Sciences, Teaching Social Sciences, Teaching Geography,Materials.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4. ve 5. sınıflarda sosyal bilgiler dersinde (araç-gereç) materyal kullanımının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect on the success of the students by using material in social lesson 4th and 5th classes in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmMaterial usage
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid334735
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253588
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess