Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkuş, Cevdet
dc.contributor.authorYiğit, Selvi
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373928
dc.description.abstractBu araştırmada, 2005 yılından itibaren uygulanmakta olan coğrafya dersi 9.sınıf yeni eğitm programının uygulamadaki etkililik düzeyini belirlemektir. Bu yeni yaklaşımın (Yapılandırmacı) Coğrafya öğretimindeki rolüne vurgu yapılarak ortaya çıkan görüşler ışığında programın daha etkili uygulanabilmesi konusunda çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır.Araştırma, Kars ilinde, 9. Sınıflarda Coğrafya dersini okutan 10 öğretmen ve Kars ilinde bulunan Gazi Kars Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Alpaslan Lisesi, Atatürk Kız Meslek Lisesi 9. Sınıfta okuyan 254 öğrenci üzerinde anket yöntemiyle yürütülmüştür. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler. İstatistiksel olarak değerlendirilmiş ve yorumlanarak sonuçlar ortaya konmuştur.Ankete katılan öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanan programın uygulanmasında, tamamı (%100'ü) konuların işlenmesinde haftalık ders saatini, %90'ı kavratıcı etkinliklerin konuların anlaşılmasına yardımcı olmadığını, öğrencilerin konularla ilgili etkinlikleri yapmaktan zevk duymadığını belirtmiştir.Kitapta konularla ilgili verilen bilgileri, örnekleri. ( Harita Bilgisi, Doğal Unsurlar, Yer kürenin Hareketleri )yeterli bulmamaktadır.Ankete katılan öğrenciler ise yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanan ve uygulanmakta olan öğretim programı hakkında olumlu görüş belirtmişlerdir. Bunda da programdaki eksikliklerin öğretmenler tarafından giderilmesi bununda öğrenciler tarafından programdaymış gibi algılanmasından kaynaklanmaktadır.
dc.description.abstractIn this research, ıt has been studied to determine the effectivity of new geography teaching programme in practise which is used since 2005.By stressing the role of geopraphy teaching at this new approach (Constructive), ıt has tried to present solution which offers about the effective practising of programme through the new ideasThis study has been practised as interview on 9 th grade students Anatolian high school, Fen highschool, Alpaslan highschool, Atatürk, Girl vacation highschool who have geography lesson at their school in Kars. This interview has been practised on 254 students. The data of this interview results has been conclused as statistical and commented in order to put out the results of the teachers who are participated in this interview have expressed that the programme prepared through the constructive approach, Ninety percent of them have expressed weekly lesson hours in having the subject, ın the programme prepared through the constructive approach, all of the teachers who are participalled in this interview have expressed the lack of lesson hours in having the subjects, ninety percent of them have expressed the activities which don?t help catching the subjects, the students don?t like the activity about the subject and the knowledge, examples in the book are not sufficientThe students who are participated in interview are expressed positive opinion about the programme that was prepared through the constructive approach. This is because of the teachers efforts. Because they I mean the teachers, supplements the lack of information by using their knowledge and materials, so the students understood that programme is perfect and there isn?t any inefficieny in the programmeKeywords :1. Geography teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title9. sınıflarda uygulanan coğrafya dersi öğretim programının (öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda) değerlendirilmesi (Kars ili örneği)
dc.title.alternativeEvaluation summary throgh the teacher and student opinsons of geography lesson teaching programme for gth grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmKars
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid361556
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265776
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess