İlköğretim ikinci kademe matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (Kars ili örneği)
dc.contributor.advisor | Yanıklar, Cengiz | |
dc.contributor.author | Güneş, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:15Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373888 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; ilköğretimin ikinci kademesinde matematik öğretimi sürecinde oyun ve etkinlik kullanımının, öğretmenlerin görüşleri ışığında olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koymak, uygulamadaki aksaklıkları tespit ederek buna uygun çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın örneklemini 2009?2010 eğitim öğretim yılında Kars İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okullarının ikinci kademesinde matematik derslerine giren 43 bayan, 42 si erkek olmak üzere 85 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın kuramsal boyutunda konuya ilişkin literatürden yararlanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu ise ilköğretim ikinci kademede matematik derslerine girmekte olan matematik öğretmenlerine uygulanmıştır.Bu araştırmada frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Ayrıca ?Varyansların Homojenliği?, ?Anova?, ?t-testi?,?Post Hoc? ve ?One Way Anova? testi de verilerin değişik açılardan yorumlanmasını sağlamada yardımcı olmuştur.Araştırma; öğretmenlerin ilköğretim ikinci kademe matematikte oyun ve etkinliklerin kullanımını uygun bulduklarına ancak bazı sorunlarla karşılaştıklarına işaret etmektedir. Bulgular aynı zamanda gösteriyor ki, öğretmenler, okul imkânlarının ve müfredatın, oyun ve etkinlik kullanımına uygun hale getirilmesi, hizmet içi eğitim alınması gibi düzenlemelerle bu yöntemin çok daha verimli hale geleceğini de düşünmektedirler. Çalışmanın ?sonuç ve öneriler? bölümünde bu veriler ışığında birtakım öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Oyun, Etkinlik, Matematik Öğretimi | |
dc.description.abstract | This research has been carried out in order to -in the light of teachers? thoughts- recognize pros and cons of the use of games and activities throughout the process of teaching mathematics at the second level of primary education.As samples, this research takes 85 teachers consisting of 43 females and 42 males who attend Mathematic courses in 2009-2010 Education Year at the second level of primary schools which are under the rule of Kars Province National Education Management.At the theoretical extent of the search, literature related to the subject is made use of. Meanwhile, the questionnaire used in the search was applied to the teachers who had been taking Mathematic courses at the second level of primary schools.In this research, frequency and percentage calculations have been made. Farther, ?Homogeneity of Variance Test?, ?Anova?, ?t-testi?, ?Post Hoc?, and ?One Way Anova? tests helped to enable the interpretation of the data from different aspects.The outcome of the research indicates that teachers have found the use of games and activities at the teaching of mathematics to be appropriate but they have experienced some sort of difficulties. The outcomes also indicate that teachers believe this method will be even more efficient with regulations like tuning school opportunities and curriculum to a more suitable degree for the use of games and activities, and attending in-service courses. In the final position of the work, in the light of these views, some sort of proposals are put forward.Key Words: Game, Activity, Teaching Mathematics | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (Kars ili örneği) | |
dc.title.alternative | Teachers? views on the use of games and activities in teaching mathematics at second level of primary education (Kars province example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Kars | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 373691 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 265791 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |