dc.contributor.advisor | Savaş, Cengiz | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:12Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373871 | |
dc.description.abstract | ÖZET`Çağdaş Resim sanatında Geleneksel Türk El Sanatları Yansıması` adlı çalışmada konu Geleneksel Türk El Sanatlarının çağdaş resim üzerine yansımaları ve Geleneksel Türk El Sanatı tekniklerinin, çağdaş Resim sanatı üzerindeki kullanımı ve etkileri anlatılmıştır. Geleneksel Türk Kültürü'nün maddi ve manevi örneklerinden olan halı, kilim, hat ve minyatür gibi sanatların çağdaş plastik Resim sanatına etkisi yadsınamaz, çağdaş resim üzerindeki etkileri de her geçen gün artmaktadır. Çağdaş Türk resim sanatçıları da Geleneksel Türk El Sanatlarının biçimsel yapısını konu alan çağdaş eğilimlerde eserler vermişlerdir. Bu alanda; Bedri Rahmi Eyüboğlu, Nurullah berk, Devrim Erbil, Ergin İnan, Sabri Berkel, Adnan Turani, Abidin Elderoğlu, Şemsi Arel, Süleyman Saim Tekcan, Murat Morova ve Fahr El Nissa Zeid gibi sanatçıların Geleneksel Türk El Sanatlarından esinlenerek yaptıkları resim örnekleri görülmektedir. Türkiye de çağdaş sanat alanında Geleneksel Türk El Sanatlarından esinlenme başlangıçta ulusallık ve yöresellik temalarını vurgulamaya yöneliktir. 1950'li yıllar sonrasında sanatçı bireyselliğin ve özgürlüğün daha da öne çıkmasına parelel olarak Geleneksel Türk El Sanatları tekniklerini kendi içselliklerini dışa vurmak amacıyla kullanmışlar, sanatsal bir biçim haline getirmişlerdir. Sanatçılar Kendi dönemlerine özgü fikirleri bilgileri değerleri felsefeleri ve inançları da eserlerine yansıtmışlardır. Çağdaş toplumların birçoğunun geleneksel sanatlardan hareket ederek yeni tarzlar ve ifade ediliş biçimlerini benimsedikleri görülmektedir. Türkiye'de bazı çağdaş sanatçı ve yazarlar Geleneksel Türk El Sanatlarının geçmişten gelen geleneğe bağlı günümüze kadar gelebilmiş köklü alışkanlıklar olarak görmekte ve tarihin tozlu sayfalarında kalması gerektiğini savunmaktadırlar. Yapılan bu çalışmada halı, kilim, hat, minyatür sanatlarının bir süs unsuru ve kullanım eşyası olmanın dışında kazanmış oldukları anlam ve estetik değerleri ortaya koymakla beraber tek başlarına görsel etkiye sahip çağdaş bir sanat eseri olma özelliğini taşıdıklarını örneklerle ortaya koymaktadır. Geleneksel Türk El sanatlarındaki motiflerin ve yazıların çağdaş resim sanatı ile buluşması yeni ve farklı bir üslubu ortaya çıkarmıştır. Geleneksel Türk El Sanatlarının çağdaş sanatla etkileşimi resim sanatının gelişim aşamalarına ışık tutacak aynı zamanda Geleneksel Türk El sanatlarının önemini de hatırlatarak tarihin tozlu sayfalarına gömülmeden diğer sanatsal disiplinler için önemini ortaya çıkaracaktır. Bu çalışma disiplinler arası etkileşim sınırsız malzeme ve teknik paylaşımının örneklerini ortaya koyması bakımından önemlidir. Çağdaş Batılı ressamlar ile Türk ressamların kendi eserlerinde kullandıkları Geleneksel Türk el sanatları disiplinler arası etkileşimi malzeme ve teknik paylaşımının en önemli örnekleri arasında yer almaktadır. Tüm bunlar sistematik bir şekilde çalışma içerisinde tartışılarak açıklanmış ve disiplinler arası etkileşimin resim sanatındaki önemine vurgu yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThe subject of the reflections of Traditional Turkish Handicrafts on contemporary painting and the usage and effects of Traditional Turkish Handicraft Techniques on contemporary art have been explained in the study titled `The Reflection of Traditional Turkish Handicrafts in Contemporary Art of Painting`. The effects of art such as carpets, rugs, calligraphy and miniatures, which are the material and spiritual examples of Traditional Turkish Culture, on contemporary plastic painting art are undeniable, and their effects on contemporary painting are increasing day by day. Contemporary Turkish painting artists have also created works in contemporary trends that deal with the formal structure of Traditional Turkish Handicrafts. The examples of painting made by artists such as Bedri Rahmi Eyüboğlu, Nurullah Berk, Devrim Erbil, Ergin İnan, Sabri Berkel, Adnan Turani, Abidin Elderoğlu, Şemsi Arel, Süleyman Saim Tekcan, Murat Morova and Fahr El Nissa Zeid inspired by Traditional Turkish Handicrafts are seen in this area. In the beginning, it is aimed that the nationality and topicality of the theme in the inspiration from Traditional Turkish Handicrafts contemporary art field in Turkey. After the 1950s, the artist used the Traditional Turkish Handicraft techniques to express their own intrinsicness and made it an artistic form in parallel with the individuality and freedom becoming more prominent. The artists reflected the ideas specific to their own periods, the information, the values, the philosophies and the beliefs to their works. It is seen that many of the contemporary societies adopt new styles and expressions by acting from traditional arts. Some modern artists and authors have argued that the Traditional Turkish Handicrafts have survived until today, depending on the traditions and habits of the past seen as rooted in the dusty pages of history should remain in Turkey. In this study, apart from being an ornamental element and use item of carpets, rugs, calligraphy, miniature arts, they demonstrate with examples that they have the feature of being a contemporary art work that has a visual effect on their own, besides revealing their meaning and aesthetic values. The meeting of motifs and writings in Traditional Turkish Handicrafts with contemporary art has created a new and different style. The interaction of Traditional Turkish Handicrafts with contemporary art will shed light on the development stages of painting art, while also reminding the importance of Traditional Turkish Handicrafts and reveal its importance for other artistic disciplines without being buried in the dusty pages of history. This study is important in terms of showing examples of interdisciplinary interaction unlimited materials and technical sharing. Traditional Turkish handicrafts interdisciplinary interaction used by contemporary Western painters and Turkish painters in their works are among the most important examples of material and technical sharing. All these have been systematically explained by discussing in the study, and the importance of interdisciplinary interaction in painting has been emphasized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş resim sanatında geleneksel Türk el sanatları yansıması | |
dc.title.alternative | The reflection of traditional Turkish handicrafts in contemporary art of painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-24 | |
dc.contributor.department | Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10334578 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625288 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı | |