Show simple item record

dc.contributor.advisorElkılıç, Gencer
dc.contributor.authorGüven, Lokman Çetin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:03Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:03Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373803
dc.description.abstractson yıllarda İngilizce eğitim veren vakıf üniversitelerinin sayısındaki hızlı artış hazırlık okulları sayısını da artırmıştır. Buna bağlı olarak hazırlık okullarında artan öğretim görevlisi sayısı, birçok farklı İngilizce öğretim programı uygulaması, artan ders yükü, devlet üniversitelerine kıyasla daha düşük profilli öğrenci sayısının fazlalığı gibi unsurlar da ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada öğretim görevlilerinin mesleki tükenmişlik durumu, iş ile alakalı tükenmişlik, mesleki tatminlik dereceleri ve öğrenci ile alakalı tükenmişlik seviyeleri araştırılmıştır. Çalışmanın temel amacı İstanbul'da vakıf üniversitelerindeki İngilizce hazırlık okullarında görev alan öğretim görevlilerinin iş çevresiyle ve öğrenciyle ilgili tükenmişliğini, bununla başa çıkabilme yollarını ve mesleki tatmin düzeylerini belirleyici bilgiyi toplamak, değerlendirmek ve bu konuda neler yapılabileceğini ortaya koymaktır. Araştırmada veriler amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile İngilizce eğitim veren İstanbul vakıf üniversitelerinde görev yapan 64 İngilizce okutmanı ile yapılmış görüşme ve anketlerle toplanmıştır. Bu çalışmaya katılan okutmanlar İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı ve Tercüme bölümü mezunu kimselerdir. Araştırmada veri toplamak için iki farklı enstrüman, Questionnaire of Job Burnout (Masslach and Jackson, 1981) ve ucu açık sorular ihtiva eden mülakat kullanılmıştır. Anketle elde edilen nicel veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programı kullanılarak frekans ve % hesaplamaları yapılmıştır. Mülakat yöntemiyle toplanan nitel veriler için ise nicel verileri desteklemek amacıyla içerik analizi yapılmıştır.Anahtar kelimeler: Mesleki tükenmişlik, Öğretim görevlileri, Hazırlık Okulu, İngilizce eğitim veren üniversiteler.
dc.description.abstractThe number of English preparatory schools has increased in conjunction with the increased number of the English-Medium universities. Depending on this, some outstanding effects such as multitudinous lecturers, application of too many different teaching techniques, increased workload, working with low profile students (compared to public universities) were brought up. The main aim of this study is to investigate the burnout level of English lecturers teaching English as a foreign language at preparatory schools of universities in Istanbul in accordance with job related, student related burnout and job satisfaction levels, and preventing and coping with it. 64 English language lecturers will be specified according to convenience purposive sampling method from English-medium universities around Istanbul. The participants of the study are graduated from English Language Teaching, English Language and Literature and Translation departments and have various years of experience. In order to collect the required data two different instruments are applied. The instruments are the Questionnaire of Job Burnout, MBI, (Masslach and Jackson, 1981) and the interview involving open-ended questions that are prepared with the aim of collecting and evaluating information about the preparatory school lecturers? level of work related burnout, student related burnout, their job satisfaction and what they can do to cope with the issue. Quantitative data obtained from the questionnaire were analyzed by statistical software (SPSS). Moreover, qualitative data collected through the open-ended interview questions were analyzed through content analysis to support the quantitative data.Keywords: Job Burnout, Lecturers, Preparatory Schools, English-Medium Universities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBurnout levels of English lecturers teaching at preparatory schools of foundation universities in Istanbul
dc.title.alternativeİstanbul vakıf üniversitelerinin İngilizce hazırlık okullarında görev yapan okutmanların tükenmişlik düzeyleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOccupational commitment
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmVocational stress
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmVocational problems
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmOccupational success
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmUniversity personnel
dc.identifier.yokid410528
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302944
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess