Show simple item record

dc.contributor.advisorArslantürk, Yalçın
dc.contributor.authorAslan, Salim Eren
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:43Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373686
dc.description.abstractPazarlamanın yapı taşı olan marka, turizm sektöründe ulusal ve uluslararası destinasyonların ayırt edici özelliklerinden biri haline gelmiştir. Destinasyonlar markalaşarak bilinirliğini artırmak ve turizmden daha fazla gelir elde edebilmek için birbirleriyle adeta yarış içindedirler. Bu bağlamda Osmanlı'nın Bursa'da ilk yerleşim bölgelerinden biri olan tarihi, kültürel ve doğal dokusunu kaybetmeden günümüze kadar gelmiş 700 yıllık bir Osmanlı köyü sloganıyla bilinen Cumalıkızık destinasyonu, 2014 yılında UNESCO Dünya Miras Listesi'ne girerek uluslararası bir marka statüsü kazanmıştır. Bu çalışmada Cumalıkızık'ın turistik destinasyon markalaşması kapsamında benzer destinasyonlar arasında hangi konumda olduğunun tespit edilmesi ve eksikliklerinin belirlenerek bulunduğu konumun geliştirilmesi için çözüm önerileri getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma Cumalıkızık esnafını, Cumalıkızık'ı ziyaret eden yerli turistleri, Cumalıkızık'a tur düzenleyen seyahat acentesi yöneticilerini ve bu turlarda görev alan turist rehberlerini kapsamaktadır. Alanında uzman kişilerin görüşleri alınarak belirlenmiş görüşme soruları araştırmacı tarafından nitel araştırma yöntemlerinden yüz yüze görüşme tekniğiyle katılımcılara uygulanmıştır. Görüşmeler yapılmadan önce her bir katılımcıya araştırmanın amacı hakkında bilgi verilmiş, daha sonra görüşmelerde ses kayıt cihazı kullanılması hususunda katılımcılardan izin istenmiştir. Ses kaydına alınan görüşmeler dinlenerek yazıya dökülmüş ve çalışmada kullanılmaya hazır duruma getirilmiştir. Katılımcılara kimliklerini korumak amacıyla kodlar verilmiş ve görüşmeler sonucunda elde edilen verilere betimsel analiz uygulanmıştır. Çalışma sonuçlarının Cumalıkızık'ın marka bir destinasyon olarak geliştirilmesine katkı sağlayacağı ve hem destinasyon markalaşması ile ilgili literatüre hem de Cumalıkızık ile ilgili ileride yapılacak araştırmalara yol gösterici nitelikte olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe brand, the building block of marketing, has become one of the distinguishing features of national and international destinations in the tourism industry. Destinations compete with each other to increase awareness by branding and to generate more income from tourism. In this context, the Cumalıkızık destination, known for the slogan of an 700-year-old Ottoman village, which has survived without losing its historical, cultural and natural texture, which is one of the first settlements of the Ottoman Empire in Bursa entered the UNESCO World Heritage List in 2014 and gained an international brand status. In this study, it was aimed to determine the position of Cumalıkızık among similar destinations within the scope of touristic destination branding and to propose solutions to improve its location by identifying its deficiencies. The study includes the tradesmen of Cumalıkızık, the local tourists visiting Cumalıkızık, the travel agency managers who organize tours to Cumalıkızık and the professional tourism guides who take part in these tours. The interview questions determined by taking the opinions of the experts in the field were applied to the participants by face to face interview technique which is one of the qualitative research methods. Before the interviews were made, each participant was informed about the purpose of the research and then the participants were asked for permission to use a voice recorder during the interviews. The interviews recorded in the voice were listened to and put in writing and made ready for use in the study. The participants were given codes to protect their identity and descriptive analysis was applied to the data obtained as a result of the interviews. It is thought that the results of the study will contribute to the development of Cumalıkızık as a brand destination and will guide both literature on destination branding and future research on Cumalıkızık.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleCumalıkızık`ın turistik destinasyon markalaşması açısından incelenmesi
dc.title.alternativeA study on Cumalıkızık in terms of touristic destination branding
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-19
dc.contributor.departmentSeyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10228206
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid641624
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineSeyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess