Türk sinemasında öğretmen imajı ve öğretmenlik mesleğinin tarihsel süreç içerisinde dönüşümü
dc.contributor.advisor | Öztürk, Serdar | |
dc.contributor.author | Çak, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:19Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373564 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Cumhuriyet Dönemi Türk modernleşmesi bağlamında, öğretmen konulu Türk filmlerindeki öğretmen imajlarını incelemektedir. Tezde, Türk sinemasının 1966-2009 yılları arasında çekilen, öğretmen imajını içeren ve temsil kabiliyeti yüksek 9 (dokuz) film incelenmeye tâbi tutulmuştur. Öğretmen imajlarının belirtilen tarihler arasında değişim gösterdiği`Modernleşme Çabalarının Öncüsü Öğretmen` modelinden `Sınava Hazırlayıcı Öğretmen` modeline doğru evrildiği tespit edilmiştir. Filmler üzerinde İngiliz Kültürel Çalışmaları ekolünün öncülerinden Stuart Hall'un görüşme tekniği ile lise öğrencileriyle alımlama analiz çalışması yapılmıştır. Alımlama analizi sonucunda, öğrencilerin perspektifinden, öğretmen imajları değerlendirilmiştir.Analiz sonucunda: Öğretmenlerin idealist, mesleğini seven, sabırlı, mücadeleci karakterler olduğu saptanmıştır. Öğretmen imajlarının tarihsel süreçte değişimi ve öğretmenlerin öğrencilerle ilişkilerinin farklılaştığı ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Öğretmen İmajı, Türk Sineması | |
dc.description.abstract | This study examines the images of teachers in Turkish films about teacher, in the context of Turkish modernization in the Republican Era. In this thesis, 9 (nine) films of the Turkish cinema, shot between 1966 and 2009, containing the image of teachers and which have high representational skills, were examined. It has been determined that teacher images evolvedfrom `Pioneering Teacher of Modernization Efforts` model to `Preparatory Teacher` model. Introductory analysis studies were conducted on the films using the interview technique of Stuart Hall, one of the pioneers of the British Cultural Studies School. As a result of the reception analysis, teacher images were evaluated from the perspective of the students. As aresult of the analysis: It was determined that the teachers were idealistic, enduring and fighting personas,passionate for their profession . It has been put down to the fact that there have been changes in the perception of the image of teachers, and their relations with the students have also evolved in the historical process.KeyWords: Teacher, teacher image, Turkish cinema | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Türk sinemasında öğretmen imajı ve öğretmenlik mesleğinin tarihsel süreç içerisinde dönüşümü | |
dc.title.alternative | Teacher image and historical change of teaching profession in Turkish cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10331827 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 624492 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |