Mobil oyunlarda fiyatlandırma stratejilerinin belirlenmesi: ODTÜ Teknokent örneği
dc.contributor.advisor | Kalyoncuoğlu Baba, Selma | |
dc.contributor.author | Pirinççi, Dursun Konuralp | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:52:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:52:52Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373100 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, mobil oyun sektöründe yer alan ve yer almak isteyen firmalara geliştirecekleri oyunlarında kullanacakları fiyatlandırma yöntemlerinin doğru bir şekilde seçilebilmeleri için gerekli stratejilerin belirlenebilmesi ve firmalara yol gösterebilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın uygulama safhasında nitel veri toplama tekniği olarak odak grup görüşmesi yöntemi seçilmiştir. Odak grup görüşmesine 1 moderatör, 1 raportör ve ODTÜ TEKNOKENT'te faaliyetlerini sürdüren 6 firmadan 7 temsilci katılım göstermiştir. Görüşme sırasında katılımcı görüşleri kayıt altına alınmış ve ardından transkripsiyon yapılarak içerik analizi tekniği ile veri analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz neticesinde mobil oyunlarda uygun fiyatlandırmanın belirlenebilmesi için `Ekip Kurmaya Yönelik Stratejiler, Oyun Türü Seçmeye Yönelik Stratejiler, Oyun Geliştirmeye Yönelik Stratejiler ve Gelir Modeli Seçmeye Yönelik Stratejiler` olmak üzere 4 ana tema ortaya çıkmıştır. Her bir tema da kendi altında 3 kategoriye ayrılmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan stratejilerin, mobil oyun sektöründe yer alan ve sektöre yeni girmek isteyen girişimcilere yol haritası olma niteliği bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler : nitel veri analizi, fiyatlandırma, mobil oyun, parasallaştırma | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the new strategies and to guide the companies who want to take part in the mobile gaming sector in order to select the appropriate pricing methods to be used in mobile games. In application phase of the study, focus group discussion method was selected as one of the qualitative data collection techniques. 1 moderator, 1 reporter and 7 participants from 6 companies from ODTÜ TEKNOKENT participated in focus group discussion. All discussions were recorded to tape and analysis performed with content analysis technic after transcription of the records. According to the analysis 4 themes were detected as `Team Building Oriented Strategy, Game Genre Selection Oriented Strategy, Game Developing Oriented Strategy and Revenue Model Selection Oriented Strategy` to determine the appropriate price for mobile games and each theme was divided into 3 categories. As a result, strategies developed from the study has the ability to be a road map for existing and new entrepreneurs in mobile gaming industry.Key Words: qualitative data analysis, pricing, mobile game, monetization | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Mobil oyunlarda fiyatlandırma stratejilerinin belirlenmesi: ODTÜ Teknokent örneği | |
dc.title.alternative | Determination of pricing strategies in mobile games: ODTÜ Teknokent case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-10 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Marketing | |
dc.subject.ytm | Mobile games | |
dc.subject.ytm | Product pricing | |
dc.subject.ytm | Pricing | |
dc.subject.ytm | Qualitative research | |
dc.subject.ytm | Technopolis | |
dc.identifier.yokid | 10324652 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612535 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Pazarlama Bilim Dalı |