Show simple item record

dc.contributor.advisorKalyoncuoğlu Baba, Selma
dc.contributor.authorPirinççi, Dursun Konuralp
dc.date.accessioned2020-12-29T08:52:52Z
dc.date.available2020-12-29T08:52:52Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373100
dc.description.abstractBu çalışma, mobil oyun sektöründe yer alan ve yer almak isteyen firmalara geliştirecekleri oyunlarında kullanacakları fiyatlandırma yöntemlerinin doğru bir şekilde seçilebilmeleri için gerekli stratejilerin belirlenebilmesi ve firmalara yol gösterebilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın uygulama safhasında nitel veri toplama tekniği olarak odak grup görüşmesi yöntemi seçilmiştir. Odak grup görüşmesine 1 moderatör, 1 raportör ve ODTÜ TEKNOKENT'te faaliyetlerini sürdüren 6 firmadan 7 temsilci katılım göstermiştir. Görüşme sırasında katılımcı görüşleri kayıt altına alınmış ve ardından transkripsiyon yapılarak içerik analizi tekniği ile veri analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz neticesinde mobil oyunlarda uygun fiyatlandırmanın belirlenebilmesi için `Ekip Kurmaya Yönelik Stratejiler, Oyun Türü Seçmeye Yönelik Stratejiler, Oyun Geliştirmeye Yönelik Stratejiler ve Gelir Modeli Seçmeye Yönelik Stratejiler` olmak üzere 4 ana tema ortaya çıkmıştır. Her bir tema da kendi altında 3 kategoriye ayrılmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan stratejilerin, mobil oyun sektöründe yer alan ve sektöre yeni girmek isteyen girişimcilere yol haritası olma niteliği bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler : nitel veri analizi, fiyatlandırma, mobil oyun, parasallaştırma
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the new strategies and to guide the companies who want to take part in the mobile gaming sector in order to select the appropriate pricing methods to be used in mobile games. In application phase of the study, focus group discussion method was selected as one of the qualitative data collection techniques. 1 moderator, 1 reporter and 7 participants from 6 companies from ODTÜ TEKNOKENT participated in focus group discussion. All discussions were recorded to tape and analysis performed with content analysis technic after transcription of the records. According to the analysis 4 themes were detected as `Team Building Oriented Strategy, Game Genre Selection Oriented Strategy, Game Developing Oriented Strategy and Revenue Model Selection Oriented Strategy` to determine the appropriate price for mobile games and each theme was divided into 3 categories. As a result, strategies developed from the study has the ability to be a road map for existing and new entrepreneurs in mobile gaming industry.Key Words: qualitative data analysis, pricing, mobile game, monetizationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil oyunlarda fiyatlandırma stratejilerinin belirlenmesi: ODTÜ Teknokent örneği
dc.title.alternativeDetermination of pricing strategies in mobile games: ODTÜ Teknokent case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMobile games
dc.subject.ytmProduct pricing
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmQualitative research
dc.subject.ytmTechnopolis
dc.identifier.yokid10324652
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612535
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess