Show simple item record

dc.contributor.advisorGünsür Yüceil, Zeynep Sirel
dc.contributor.authorSorgun, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T08:52:27Z
dc.date.available2020-12-29T08:52:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372976
dc.description.abstractBu tezde, tiyatro tarihini derinden etkilemiş bir oyun, `Godot'yu Beklerken`, zaman kullanımı ve taşıdığı zamansal nitelikler açısından ele alınacak ve bir modelleme olarak, Şahika Tekand'ın `Godot'yu Beklerken` sahnelemesi incelenecektir. Samuel Beckett'in dünyada en çok sahnelenen ve üzerine en fazla akademik çalışmanın yapıldığı metni `Godot'yu Beklerken`, tiyatroda zamana dair çalışmak adına çok fazla olanak sunan bir metindir. Beckett'in 'trajik dünya'nın 'çıkışsız mekanizması'nı nasıl zaman üzerinden şekillendirdiği değerlendirilecek ve kaosun biçimini arayan yazarın tiyatroda erken dönem işlerinden biri olan `Godot'yu Beklerken`de, kaosun zamanını yaratmaya dair attığı başarılı adım tartışılacaktır. `Godot'yu Beklerken`deki zamansal mekanizmayı, Şahika Tekand'ın sahne araçlarını kullanarak yeniden üretimi değerlendirilerek bir sahneleme incelemesi yapılacaktır. Bu incelemedeki zamansal unsurların sahnelemede nasıl bir yapı oluşturduğu tartışılarak, yönetmenler için sahne mekanizmasında zamansal olanaklardan nasıl yararlanacaklarına dair ipuçları sunulacaktır.
dc.description.abstractThis thesis hereof analyzes `Waiting for Godot` - a play that had a deep impact on theatre history - with an emphasis on its use of time and temporal features. It examines staging of `Waiting for Godot` by Şahika Tekand as a case. `Waiting for Godot,` which was staged and academically studied more times than any of Samuel Beckett's other works, is a text that provides many opportunities to engage with the temporality in theatre. This thesis evaluates how Beckett formulated 'dead-end mechanisms' of 'tragic world' through the lens of temporality. It discusses Beckett's successful step to create the time of chaos in `Waiting for Godot,` which is one of the early works of him. It also conducts a staging-analysis and evaluation for the reproduction of tragic and temporal mechanism of `Waiting for Godot` by Şahika Tekand's staging means. In the context of this analysis, it discusses stage structuring formed by the temporal elements. The thesis also provides hints for theatre directors on how to get use of temporal elements in stage mechanism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleGodot`yu beklerken oyununda zamansallık: Şahika Tekand`ın Godot`yu beklerken sahnelemesi örneği
dc.title.alternativeTemporality in `Waiting for Godot:` The case of Şahika Tekand's `Waiting for Godot` staging
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentFilm ve Drama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAbsurd theatre
dc.identifier.yokid10297035
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585161
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess