Show simple item record

dc.contributor.advisorYanardağoğlu, Eylem
dc.contributor.authorEldaş Baş, Dilara
dc.date.accessioned2020-12-29T08:52:25Z
dc.date.available2020-12-29T08:52:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372964
dc.description.abstractBu tez, sorumluluk almaya ve sorgulamaya gönüllü iyi eğitimli kişilerin özellikle haber sitelerinde yayınlanan içeriklere karşı yaklaşımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, yüksek eğitimli 25 kişiye 11 soru modeli yöneltilmiştir. Bulgulara göre, başlangıç seviyesindekilerin ve bazı ilerlemeye başlama seviyesindekilerin durumları bir cümleyle özetlenebilir: `Sorgularlarken ilk gördüklerinden fazla etkinleniyorlar.` Medya okuryazarlığı ile ilgilenen bu kişiler en çok haber siteleri, internet blogları ve forumları, ve TV haber programları arasında geziniyor olabilir. Ancak yine de sıra bilgiyi değerlendirmeye gelince; ilk bakışta gördüklerine dayanarak, okuyup sorgulama yetenekleri ile bakıp hızlı karar verme tarafları kolayca yer değiştirebiliyor. Bu bulgu, eğitimli insanlar arasında görsel-şekil değerlerinin, yaygın inancın aksine, hala kelimelerden daha önemli olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Dijital Medya Okuryazarlığı, Yeni Medya, İnternet haberleri, İnternet Reklamları, Doğal Reklam, Haber Doğrulama, Tık Tuzağı, Manipülasyon, Sahte Haber, Görsel Okuryazarlık
dc.description.abstractThis thesis aims to reveal approaches of well-educated people who are willing to take responsibility and interrogate, especially to the contents published in news websites. In this context, 11 questions modal were asked to 25 highly educated people. According to the findings, positions of beginners and some emerged levels can be summed up in one sentence: `They are over-impressed by what it is seen first while interrogating.` Those media literacy concerned people may be most able to flit between news websites, Internet blogs and forums, and TV news programs. But still when it comes to evaluating information, they can easily substitute their reading and questioning the ability to their looking and easy-deciding part according to what they see at first glance. It shows that the visual-shape values still moreover important than words among educated people contrary to popular belief.Key Words: Digital Media Literacy, New Media, Internet news, Internet Advertorial, Native Advertising, Fact-Checking, Click-Bait, Manipulation, Fake News, Visual Literacyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleHighly educated people`s approaches to news on new media
dc.title.alternativeYüksek eğitimli insanların yeni medyadaki haberlere yaklaşımları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-10
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDigital literacy
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmOnline news
dc.subject.ytmDigital advertising
dc.subject.ytmNative advertising
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmMedia literacy
dc.identifier.yokid10325067
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629489
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineYeni Medya Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess