Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Çiğdem
dc.contributor.authorSakman, Samed
dc.date.accessioned2020-12-29T08:51:50Z
dc.date.available2020-12-29T08:51:50Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372762
dc.description.abstractÇağımızın en önemli kavramı hiç şüphesiz ki dijitalleşmedir. Dijitalleşmenin sağladığı yenilikler öğretim materyallerini ve kitap okuma biçimini de değiştirmektedir. Bilginin sözcükler ve görsellerle zenginleştirildiği geleneksel basılı kitapların yerini, kullanıcıya yönelik etkileşimli arayüzü sayesinde hipermetinler, hareketli grafikler, video, animasyon, simülasyon, ses ve artırılmış gerçeklik gibi çoklu ortam öğelerinin kullanıldığı daha gelişmiş dijital kitaplar almaya başlamıştır. Yeni öğrenme materyallerinin gerek estetik gerekse kuramsal açıdan belirli ilkeler çerçevesinde oluşturulması nitelik ve işlevselliği artırarak öğrenme süreçlerine katkı sağlamaktadır. Tasarım tabanlı araştırma yöntemi ile kurgulanan bu çalışma ile etkileşimli bir dijital ders kaynağı tasarlanmış ve uygulamaya dönüştürülmüştür. Dijital kitabın tasarlanması ve uygulanması esnasında görsel tasarım ilkeleri ve Mayer'in Türetimci Çoklu Ortamla Bilişsel Öğrenme Kuramından yararlanılmıştır. Bu amaçla, çalışmanın ilk bölümünde medya tasarımı kavramı ve görsel tasarım ilkeleri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde geleneksel ve yeni medya tasarım platformlarından bahsedilerek dijital kitapların öğrenmeye etkileri aktarılmıştır. Üçüncü bölümde etkileşim ve çoklu ortam öğeleri ile çoklu ortam tasarım ilkeleri açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ise dijital ders kaynağının tasarımı ve uygulaması konusunda bilgiler verilmiştir. Çalışmanın sonucunda, eğitim alanında etkileşimli ders kaynaklarının gerekliliği ve bu alanda nitelikli ürünlerin nasıl tasarlanması gerektiği ile ilgili birtakım önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe most important concept of our age is digitalization. The innovations provided by digitalization also change teaching materials and the way of reading books. Traditional printed books, in which information is enriched with words and visuals, have been replaced by more sophisticated digital books using multimedia elements such as hypertext, motion graphics, video, animation, simulation, sound and augmented reality with its interactive user interface. The creation of new learning materials within the framework of certain principles, both aesthetically and theoretically, contributes to learning processes by increasing the quality and functionality.With this study, an interactive digital course resource was designed and turned into practice with a design-based research method. During the design and implementation of this digital book, visual design principles and Mayer's Cognitive Theory of Multimedia Learning were used. For this purpose, the concept of media design and visual design principles were emphasized in the first part of the study. In the second part, the effects of digital books on learning are explained by talking about traditional and new media design platforms. In the third section, the principles of interaction and multimedia elements and multimedia design are explained. In the fourth section, information is given about the design and implementation of the digital course resource. As a result of the study, some suggestions were made regarding the necessity of interactive course resources in the field of education and how to design qualified products in this field.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleMedya tasarımı bağlamında dijital içerikli ve etkileşimli ders kaynağı tasarımı
dc.title.alternativeInteractive course resource design with digital content in the context of media design
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-07-13
dc.contributor.departmentYeni Medya Anasanat Dalı
dc.subject.ytmInteractive media
dc.subject.ytmMultimedia
dc.subject.ytmInteractive media design
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmBook design
dc.subject.ytmGraphic design
dc.identifier.yokid10334602
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid627070
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess