Show simple item record

dc.contributor.advisorMarmaralı, Arzu
dc.contributor.authorÖzcan Berber, Reyhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:51:28Z
dc.date.available2020-12-29T08:51:28Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372662
dc.description.abstractYoğun çalışma temposu içerisinde insanlar, günün önemli bir kısmını trafikte ve dolayısıyla araçları içerisinde geçirmektedirler. Kişilerin taşıt içinde geçirdikleri zaman ile birlikte konforla ilgili beklentiler de artmaktadır. Tekstil açısından taşıtlarda konfor, koltuk kılıfları gibi taşıtın kişiyle temas eden kısımlarını kapsamaktadır. Arabada otururken insan vücudunun 1/4'ü koltukla temas eder. Bu da, otomobil üreticilerinin sadece teknik, mekanik ve estetik özellikleri iyileştirmekle yetinmeyip, konfora yönelik çalışmalar yapmalarını zorunlu hale getirmiştir.Bu çalışmada, standart otomobil döşemelik kumaşlarına göre daha yüksek ısıl konfor özelliklerine sahip, ayrıca otomobil döşemeliklerinin gerektirdiği fiziksel testleri sağlayan kumaşların üretilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla, yüksek ısıl konfor özelliklerine sahip iplikler (Yün/Poliester, Drytouch®, Coolmax®, Drycot®) ve poliester ile çeşitli karışım oranlarında hava tekstüresi yöntemiyle katlanmış iplikler kullanılarak, döşemelik amacıyla kullanılmak üzere hem dokuma hem de örme kumaşlar geliştirilmesi hedeflenmektedir. Optimum konfor özelliklerinin sağlanması amacıyla üretilen çeşitli yeni tip kumaş gruplarının ısıl iletkenlik, bağıl su buharı geçirgenliği, hava geçirgenliği gibi konfor özellikleri; otomobil döşemeliklerinden istenen sislenme, aşınma dayanımı, ışık haslığı, yanma hızı, boncuklanma, kopma ve yırtılma dayanımı, penetrasyon, yapışma, dikiş dayanımı gibi performans özellikleri de test edilmiştir. Test sonuçlarına göre en yüksek ısıl konfor özelliklerini sağlayan ve otomobil döşemelik kumaşlarından beklenen performans testlerini karşılayan kumaş yapılarına ulaşılacaktır.
dc.description.abstractIn intensive working tempo, people spend considerable part of the day in traffic and thereby in the vehicle. Expectations related with comfort increases together with time that people spend in the vehicle. Comfort in the vehicle consists parts of the car such as seat cover that contact with person. While person sitting in the car, ¼ of the human body contacts with the car seat. This leads automobile manufacturers to make new researches not only for improving technical, mechanical and aesthetical properties but also for comfort property.The aim of this project is to produce fabrics with higher thermal comfort properties than standard automotive upholstery fabrics. Also providing physical tests requirements of automotive upholstery for these fabrics should take into consideration.For this purpose, woven and knitted samples will be produced using yarns with higher thermal comfort properties (Wool/Polyester, Drytouch®, Coolmax®, Drycot®), and also air texturized yarns that contain various blending ratios of polyester. Thermal comfort properties (thermal conductivity, water vapour permeability and air permeability) and performance properties for automobile upholsteries (fogging, abrasion resistance, light fastness, combustion speed, pilling, breaking and tear strength, penetration, adhesive and seam strength) of new fabric types will be measured. According to the test results, fabric structures which will provide optimum comfort and performance properties will be determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleOtomotiv döşemelikleri için performans özellikleri iyileştirilmiş kumaşların geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of high performance fabrics for automotive upholstery
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTekstil Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10049307
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid371461
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess