Show simple item record

dc.contributor.advisorÇekin, Resul
dc.contributor.authorSabah, Seda
dc.date.accessioned2020-12-02T12:50:01Z
dc.date.available2020-12-02T12:50:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37249
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı Samsun İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme ve Vezirköprü ilçelerine bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 450 öğretmeni okullarda şahsi olarak ziyaret etmiş ve çalışmaya katılmaları için davet etmiştir. Ancak bu öğretmenlerden 414'ü çalışmaya gönüllü olarak katılmışlar ve ilgili veri toplama aracını yanıtlamışlardır. Ancak toplanan bu 414 ölçekten 44'ü eksik verilerden dolayı araştırmadan çıkarılarak analiz edilebilecek 370 ölçek elde kalmıştır.Elde edilen veriler SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Bu anlamda araştırmacı öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okuttukları sınıf seviyesi ve eğitim düzeyleri gibi demografik özellikleri ile hizmet içi eğitim etkinliklerine karşı tutumları, öğretmenlik yeterlik algıları, zaman, ekonomik yardım (ödenek), okul müdürü, iş arkadaşları ve okul kültürü değişkenlerinin öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımlarını etkilediği sonucuna ulaşmıştır. Bu sonuç doğrultusunda hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımı arttırma konusunda Milli Eğitim Bakanlığı çalışmada yer alan değişkenleri baz alarak gerekli tedbirleri almalı ve imkanları sağlamaları önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Hizmet-içi Eğitim, Katılım
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to examine factors influencing physical education teachers' participation in in-service training programs. In line with this purpose, the researcher first visited public schools which are associated with Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme, and Vezirköprü districts of Samsun. Then, the researcher invited 450 teachers who had been working as Physical Education teachers in these schools. However, 414 of them were volunteers to participate in this research. After deleting all missing value (44 surveys had been removed), the researcher reached 370 workable surveys. All collected data had been analyzed by using SPSS 21 packed programme with the respect of Poisson regression. At this point, the researcher found that teachers' personal characteristics such as gender, age, teaching experience, grade level of teaching, education level, teachers' attitudes towards in-service training programs, teachers' self-efficacy, time, funding, principal, colleague influence and school culture affect Physical Education teachers' participation in in-service training programs in statistically significant ways.In the light of these results, the Ministry of National Education should take all necessary steps and provide all essential opportunities in order to increase teachers' participation in in-service training programs.Keywords: Physical education teachers, in-service training, participationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörler
dc.title.alternativeFactors influencing physical education teachers participation in in-service training programs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid10100798
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAMASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454778
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess