Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Aydın
dc.contributor.authorErgun, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:49:54Z
dc.date.available2020-12-29T08:49:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372218
dc.description.abstractBu tez çalışmasında dinamik sahneler için gerçek zamanlı global ışıklandırma algoritmalarına ilişkin yeni yaklaşımlar öne sürülmüştür. Literatürde öne sürülen konu ile ilgili çalışmalar incelenmiş ve birbirlerini tamamlayan üç yeni yöntem geliştirilmiştir. Öne sürülen ilk yöntem, çevresel ışıkların önemine göre örneklenmesi üzerinedir. Küresel koordinatlarda iki boyutlu olarak ifade edilen çevresel ışık görüntüsü, Kd-ağacı yapısı kullanılarak bloklara bölünmektedir. Bu blokların önemine göre örneklenmesi, olasılıklarının basit bir model ile ifade edilmesi ile sağlanmıştır. Geliştirilen ikinci yöntem sahnedeki görünürlük testlerinin gerçek zamanlı olarak yapılabilmesini hedeflemiştir. Bu amaçla sahnedeki nesneler dışbükey parçalara bölünüp, uzaysal bir veri yapısında saklanmaktadır. Bu veri yapısı gezilerek test edilmesi gereken dışbükey parçalar tespit edilmektedir. Her parça, öne sürülen gerçek zamanlı dışbükey - ışın kesişim testi ile test edilebilmektedir. Öne sürülen son yöntem gerçek zamanlı olarak görüntü oluşturma denklemini hesaplamayı hedeflemiştir. Bu amaçla çift yönlü yansıma dağılım denklemi, küresel normal dağılım karışımları ile modellenmiştir ve görüntü oluşturma denklemi basitleştirilmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis new approaches to real-time global illumination algorithms for dynamic scenes are proposed. Methods on this topic proposed in the literature are investigated and three new methods that complement each other are proposed. The first proposed method is based on importance sampling of environment maps. Environment map images, parametrized in spherical coordinates as a two-dimensional piecewise function is divided into blocks using a kd-tree structure. By representing the probabilities of these block with a simple model, importance sampling of environment maps can be achieved.The second method aims to handle visibility tests in real time. For this purpose, objects in the scene are decomposed into convex parts which are then stored in a spatial data structure. Convex parts that needs to be tested can be determined by traversing this data structure. Finally, each convex part can be tested with the proposed real-time convex - ray intersection test.The last method aims to approximate rendering equation in real time. For this purpose, Bidirectional reflectance distribution function (BRDF) is modeled by a mixture of spherical normal distributions which simplifies the rendering equation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleDinamik sahneler için gerçek zamanlı global ışıklandırma algoritmalarına ilişkin yeni yaklaşımlar
dc.title.alternativeNew approaches to real-time global illumination algorithms for dynamic scenes
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Bilgisayar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer graphics
dc.subject.ytmThree dimensional imaging
dc.identifier.yokid10076624
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid405312
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess