Show simple item record

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorKiliçibüyük, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:49:26Z
dc.date.available2020-12-02T12:49:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37142
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin FATİH Projesi'nin uygulanmasına ilişkin görüşlerinin ve bu görüşlerin bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Kesitsel bir araştırma deseni kullanılarak, nicel tarama yöntemi ile gerçekleştirilen betimsel bir araştırmadır. Çalışma grubunu, uygun örnekleme yoluyla seçilen 301 öğretmen oluşturmaktadır. Uygulanan ölçme aracının güvenirliği, öğretmenlerin FATİH Projesi bileşenleri olan BT kullanımı (α= .86) ve e-içerik boyutlarında (α= .81)'dir. Verilerin analizinde, çok değişkenli varyans analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenleri ve fen ve teknoloji öğretmenlerinin e-içerik puan ortalamalarının, İngilizce öğretmenlerinkinden anlamlı bir şekilde yüksek olduğu bulunmuştur. Ancak, BT kullanımı ve e-içerik boyutları cinsiyet, hizmet yılı, EBA paylaşım sayısına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is the examination of teachers' opinions about the application of FATIH project and the relationship between these opinions and some variables.This is a descriptive research which is carried out by quantitative searching method by using cross-sectional research design. The working group consists of 301 teachers who are selected through convenience sampling. Reliability of applied measuring instrument is in the use of IT (a=. 86) and e-content sizes (a=. 81) which are the components of FATIH project of teachers. Multivariate analysis of variance was applied to analyze the data. As a result of the research, it was found that the avarages of e-content scores of Primary School teachers and Science and Technology teachers are significantly higher than the English teachers'. However, the use of IT and the e-content sizes show a significant diffference in terms of gender, years of service and the number of EBA sharings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFatih Projesi ile ilgili öğretmen görüşleri(Tokat ili örneği)
dc.title.alternativeOpinions of teacher's about Fatih Project(a sample of Tokat province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-14
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation projects
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmFatih Project
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmComputer technology
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmTokat
dc.identifier.yokid10249521
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAMASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554515
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess