Fatih Projesi ile ilgili öğretmen görüşleri(Tokat ili örneği)
dc.contributor.advisor | Yapıcı, Şenay | |
dc.contributor.author | Kiliçibüyük, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:49:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:49:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37142 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin FATİH Projesi'nin uygulanmasına ilişkin görüşlerinin ve bu görüşlerin bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Kesitsel bir araştırma deseni kullanılarak, nicel tarama yöntemi ile gerçekleştirilen betimsel bir araştırmadır. Çalışma grubunu, uygun örnekleme yoluyla seçilen 301 öğretmen oluşturmaktadır. Uygulanan ölçme aracının güvenirliği, öğretmenlerin FATİH Projesi bileşenleri olan BT kullanımı (α= .86) ve e-içerik boyutlarında (α= .81)'dir. Verilerin analizinde, çok değişkenli varyans analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenleri ve fen ve teknoloji öğretmenlerinin e-içerik puan ortalamalarının, İngilizce öğretmenlerinkinden anlamlı bir şekilde yüksek olduğu bulunmuştur. Ancak, BT kullanımı ve e-içerik boyutları cinsiyet, hizmet yılı, EBA paylaşım sayısına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is the examination of teachers' opinions about the application of FATIH project and the relationship between these opinions and some variables.This is a descriptive research which is carried out by quantitative searching method by using cross-sectional research design. The working group consists of 301 teachers who are selected through convenience sampling. Reliability of applied measuring instrument is in the use of IT (a=. 86) and e-content sizes (a=. 81) which are the components of FATIH project of teachers. Multivariate analysis of variance was applied to analyze the data. As a result of the research, it was found that the avarages of e-content scores of Primary School teachers and Science and Technology teachers are significantly higher than the English teachers'. However, the use of IT and the e-content sizes show a significant diffference in terms of gender, years of service and the number of EBA sharings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fatih Projesi ile ilgili öğretmen görüşleri(Tokat ili örneği) | |
dc.title.alternative | Opinions of teacher's about Fatih Project(a sample of Tokat province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-14 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education projects | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Computer technology | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Tokat | |
dc.identifier.yokid | 10249521 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AMASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554515 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |