dc.contributor.advisor | Çoban, Asım | |
dc.contributor.author | Firat, Merve Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:49:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:49:17Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37110 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 2018 yılı itibari ile uygulamaya başlanan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri incelenmiştir. Bu çalışmanın ortaya çıkmasında yenilenen program için henüz bir çalışma yapılmamış olmasıdır. Ebru ERKÖSE' nin 2007 yılında yapmış olduğu `Yenilenen 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Sakarya İli Örneği` adlı tezinden esinlenilerek çalışılmıştır. Çalışma için Türkiye'deki Sosyal Bilgiler öğretmenleri çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Türkiye Sosyal Bilgiler Zümresi facebook sayfası üzerinden etkileşimli olarak anket uygulanıp veriler bu şekilde toplanmış ve 215 Sosyal Bilgiler öğretmenine ulaşılmıştır. Veriler toplandıktan sonra SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen; kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili programın geneline ilişkin görüşlerine yönelik bulgular açısından orta düzeyde bir sonucun çıktığı, dört boyut arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen; kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumu boyutları ile ilgili görüşlerinin cinsiyet değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `t testi` sonucunda ise anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. Sınıf programında öngörülen kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili görüşlerinin görev yaptığı okulda `eğitim amaçlı bilgisayar laboratuvarı kullanımı` değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `t testi` bulgusunda da yine anlamlı bir farklılığa ulaşılmamıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili görüşlerinin görev yaptığı okulda `eğitim amaçlı kütüphane kullanımı` değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `t testi` bulgusundaysa anlamlı bir farklılık düzeyine ulaşılmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili görüşlerinin `görev yaptığı okulda eğitim amaçlı internet kullanımı` değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `t testi` bulgusunda yine anlamlı bir farklılığa ulaşılmamıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili görüşleri arasında yaş değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `F testi` bulgusunda anlamlı bir farklılığa ulaşılmamış. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili görüşleri arasında mezun olduğu okul değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `F testi` bulgusunda anlamlı bir farklılığa ulaşılmamıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili görüşleri arasında `mesleki kıdem` değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `F testi` bulgusunda da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır ve son olarak, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; yenilenen 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öngörülen kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve sınama durumları ile ilgili görüşleri arasında `eğitim düzeyi` değişkeni açısından farklılıklarını gösteren `F testi` bulgusunda ise yine anlamlı bir farklılık düzeyi bulunamamıştır. Ancak bu çalışma diğer sınıf düzeyleri için de uygulanabilir hatta farklı bir anket geliştirilirse sonuçların nasıl bir seyir izleyeceği gözlemlenebilir.Anahtar Kelimeler: Yenilenen Program, Sosyal Bilgiler, 5. Sınıf, Öğretmen Görüşleri | |
dc.description.abstract | In this study, teachers' opinions about 5th grade social studies curriculum which started to be implemented as of 2018 were examined. The reason for this study is lack of studies on Social Studies teachers for updating curriculum yet. Such as thesis has been written by being inspired of Ebru ERKÖSE's study in 2007 which `evaluation of updating 6. Grade Social Studies syllabus according to teachers opinions: The Sample of Sakarya City`.For the study, Social Studies teachers in Turkey are determined as the working group. By Turkey Social Studies Coterie Facebook Page, the survey has been carried out interactively, the datas have been collected by reaching 215 Social Studies teachers. After the datas have been collected, they have been analyzed at the program SPSS 22. As a result of the analysis, it has been accured a medium level outcome in terms of finding about the opinions related to overall the program that is predicted by Social Studies teachers opinions updating 5. grade Social Studies syllabus and it has been concluded that there is no considerable diferentiation among 4 aspects. It has been reached a considerable differentiation level in terms of `using of library with educational purpase variable` in the t test finding according to Social Studies teachers opinions about earnings, content, learning - teaching process and test status which is predicted updating Social Studies syllabus. It also hasn't been reached any considerable differentiation in `using of internet with educational purpose in the school which teachers work according to Social Studies teachers opinions about earnings, content, learning - teaching process and test status which is predicted updating Social Studies syllabus. It also hasn't been reached any considerable differentiation in the F test finding showing differences in terms of `age variable` according to Social Studies teachers opinions about earnings, content, learning - teaching process and test status which is predicted updating Social Studies syllabus. It also hasn't been reached any considerable differentiation in the F test finding in terms of `the school which they are graduated from variable` according to Social Studies teachers opinions about earnings, content, learning - teaching process and test status which is predicted updating Social Studies syllabus. It also hasn't been reached any considerable differentiation in the F test finding in terms of proffessional seniority according to Social Studies teachers opinions about earnings, content, learning - teaching process and test status which is predicted updating Social Studies syllabus. As a consequence it also hasn't been reached any meaningful differentiation in the F test findings in terms of education level variable according to Social Studies teachers opinions about earnings, content, learning - teaching process and test status which is predicted updating Social Studies syllabus. However this study can be applied for other grades. Moreover if a different survey is developed, it can be observed how the consequences will progress.Key Words: Renewed Curriculum, Social Studies, 5th Grade, Teacher Feedback | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yenilenen 5. sınıf sosyal bilgiler dersi programına ilişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers opi̇ni̇ons about updati̇ng 5. grade soci̇al studi̇es syllabus | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-03 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10268070 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AMASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564545 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |