Show simple item record

dc.contributor.advisorCansaran, Arzu
dc.contributor.authorÖzgürler, Safa
dc.date.accessioned2020-12-02T12:48:49Z
dc.date.available2020-12-02T12:48:49Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37038
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemleri içerisinden tarama modeli tercih edilmiştir. Çalışma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi' nin Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının katılımı ile gerçekleşmiştir.Çalışma kapsamında öğretmen adaylarına çevre bilgisi, çevreye yönelik tutum, çevre ile ilgili kullanımlar ve çevresel problemlere ilgi boyutlarından oluşan çevre okuryazarlığı ölçeği ile ekolojik ayak izi hesaplama ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 18.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Analizler neticesinde ulaşılan sonuçlara göre öğretmen adaylarının çevre bilgi düzeyleri yetersiz olarak belirlenmiş ancak çevre tutum, kullanım ve ilgi düzeylerinin arzu edilen seviyede olduğu saptanmıştır. Yapılan hesaplamalar sonucunda öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerinin çevre okuryazarlığı boyutları açısından yordanması ile ilgili analiz sonuçlarına göre ise anlamlı bir ilişki bulunmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the environmental literacy level and ecological footsprint of pre-service teachers. In this study, the descriptive research design was used by collecting descriptive data from teacher candidates through a questionnaire. The study was conducted with the participation of the students enrolled in Elementary Science Education, Classroom Teaching, Early Childhood Education, and Turkish Language Education teacher training programs of Amasya University at the end of the spring semester of 2013. In this study, Environmental Literacy Questionnaire, which includes environmental knowledge, attitude, usage, and interest factors, and Ecological Footsprint Calculation Scale were administered to teacher candidates. The data obtained from the study was analyzed using SPSS 18.0 software. According to the results of the study, it is identified that environmental knowledge levels of teacher candidates are insufficient, but their attitude toward environment, usage, and interest are at a desired level. The calculations for ecological footsprint indicate that the ecological footsprints of teacher candidates are quite high. The results also revealed that environmental literacy factors are not significant predictors for the ecological footsprint of teacher candidates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarinin çevre okuryazarlik düzeyleri ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10067237
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAMASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380580
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess