2004-2013 yılları arasındaki fen eğitimi ile ilgili makalelerin konu ve yöntem bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karamustafaoğlu, Orhan | |
dc.contributor.author | Aydoğdu, Ümüt Raşit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:48:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:48:48Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37036 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 2004-2013 yılları arasında Türkiye'de yayımlanan ve en az 5 yıllık arşivine ulaşılabilen dergilerde basılmış fen eğitimi alanındaki makaleleri tespit etmek ve bu çalışmalarda hangi araştırma yöntemleri ve konuları ele alınarak yürütüldüğünü tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan araştırmada öngörülen ölçütler doğrultusunda tespit edilen 29 derginin bütün sayıları incelenerek 2004-2013 yılları arasında yayımlanmış 10165 makaleye ulaşılmıştır. Bu makalelerin 1073'ü fen eğitimi alanında gerçekleştirilmiştir. Fen eğitimi ile ilgili makalelerin yöntemleri incelendiğinde, betimsel araştırma yöntemlerini tercih eden araştırmaların çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir. Fen eğitimi ile ilgili makalelerin konu bazında incelediğimizde ise ölçme-değerlendirmeyi konu alan çalışmaların çoğunlukta olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda özellikle son on yıllık süreçte hem eğitime yönelik hem de fen eğitimi makale sayısının lineer bir şekilde arttığı sonucuna varılmıştır. Bu artışın nitelikli yayımlarla daha da hızlanarak devam edebilmesi için araştırmacılara gerekli öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study is aimed to determine the science education articles published in Turkey in current journals whose 5 years archives were reached between 2004- 2013 and to find out which subjects were handled and which methods were used in them. In this research 10165 articles in 29 journals between 2004-2013 were reached and investigated regarding to the criteria. 1073 of these articles were written and published on science education. When the methods of these articles were investigated, descriptive method was mostly used in them. When these articles were investigated based on the subject, it was seen that most of them were about testing and evaluation. As a result of the research, it was determined that the number of articles was increased in the last ten years on both education and science education. The necessary recommendations were given in the conclusion part to sustain the publication of qualified articles in future. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2004-2013 yılları arasındaki fen eğitimi ile ilgili makalelerin konu ve yöntem bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of science education articles published between 2004-2013 related to their subjects and methods | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10068315 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AMASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 380581 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |