Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)düzeylerinin öğrenme stratejileri ve düşünme stilleriaçısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Saltan, Fatih | |
dc.contributor.author | Türkyilmaz, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:48:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:48:17Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36949 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)düzeyinin öğrenme stratejileri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin demografikdeğişkenler açısından incelenerek ortaya koymaktır. Çalışmada nicel araştırmayöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçlıörnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle belirlenmiştir.Çalışmanın örneklem grubunu Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi' nde öğrenim gören291 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılan öğretmen adaylarının 170 ' i (%58,4) erkek,121 ' i (%41,6) ise kadındır. Verilerin toplanmasında öğrencilerin demografik bilgiler eldeedilebilmesi için `Kişisel bilgi formu`, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeylerini ölçmekiçin `Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği`, öğrenme stratejileri düzeylerini ölçmek için`Öğrenme Stratejileri Ölçeği` ve düşünme stilleri düzeylerini ölçmek için `Düşünme StilleriÖlçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 20 programı kullanılmıştır. Verilerinanalizinde betimsel istatistik analizi, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA testi, Tukey Testive Games-Howell testi yapılmıştır. Ayrıca iki ölçek arasında var olan ilişkinin durumunutespit etmek için pearson korelasyon katsayısı analizi tercih edilmiştir. Çalışma sonucundaöğretme adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ile öğrenme stratejileriarasında ilişki bulunmazken teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ile düşünme stilleriarasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmanın sonunda ise bir takımönerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study aims to reveal the relationship between pre-service teachers'technological pedagogical content knowledge (TPCK) levels and learning strategies andthinking styles based on demographic variables. Relational survey model, one of thequantitative research methods, was employed in the study. The sample of the study wasselected via convenience sampling method, which is one of the purposive samplingmethods. The sample of the study consists of 291 pre-service teachers studying atAmasya University Education Faculty. 170 of the participating pre-service teachers(58.4%) are males while 121 (41.6%) are females. Data collection tool for demographicdata is `Personal Details Form` whereas data collection tool for technological pedagogicalcontent knowledge level is `Technological Pedagogical Content Knowledge Scale`. Tomeasure learning strategy levels, `Learning Strategies Scale` was employed, and`Thinking Styles Scale` was used to measure thinking style levels. SPSS 20 program wasused for data analysis. To analyze the data, descriptive statistics analysis, independentsamples t-test, ANOVA test, Tukey'stest, and Games-Howell test were used. Also,Pearson'scorrelation coefficient analysis was performed to reveal the nature ofrelationship between the two scales. At the end of the study, no relationship was detectedbetween the pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge level andlearning strategies. However, a positive and significant relationship was detected betweenthe pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge and thinkingstyles. Some recommendations are provided at the end of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)düzeylerinin öğrenme stratejileri ve düşünme stilleriaçısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing pre-service teachers' technological pedagogicalcontent knowledge (TPCK) levels in terms of learningstrategies and thinking styles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-22 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Technology education | |
dc.subject.ytm | Technology training course | |
dc.subject.ytm | Thinking education | |
dc.subject.ytm | Learnin strategies | |
dc.subject.ytm | Thinking skills | |
dc.identifier.yokid | 10211783 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AMASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 527425 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |