dc.contributor.advisor | Can, Niyazi | |
dc.contributor.author | Şenkulak, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:28Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369369 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaöğretim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin sınıf içerisinde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların yarattığı sorunlara karşı geliştirilen çözme becerilerinin öğretmenlerin görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak öğretmenlerin en çok ve en az karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlar karşısında kullandıkları sınıf yönetimi stratejileri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının ve kullandıkları stratejilerin cinsiyet, yaş ve kıdeme göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada seçilen konu, eğitim sistemi açısından ve ilgili literatüre katkı sağlaması yönüyle önemlidir.Çalışma kapsamında 2009-2010 eğitim öğretim yılında Kayseri İli merkez ilçeler olan Kocasinan, Talas ve Melikgazi ilçelerinde genel öğretim vermekte olan ortaöğretim kurumlarında görev yapan İngilizce öğretmenleri ile bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak verilerin çözümü ve yorumlanmasında betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Uygulanan ankette; kişisel bilgiler, genel öğretmenlik özellikleri, istenmeyen davranışlarla karşılaşma sıklıkları ve sınıf yönetimi stratejileri bölümleri bulunmaktadır. Sonuç olarak öğretmenlerin en az ve en çok karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ile bu davranışlar karşısında en az ve en çok uygulanan stratejiler belirlenmiştir. Bayan öğretmenlerin, erkek öğretmenlere kıyasla istenmeyen öğrenci davranışları ile daha sık karşılaştıkları, genç ve daha az kıdemli öğretmenlerin bu davranışlar ile daha sık karşılaştıkları hususlar araştırmanın bulguları arasında yer almaktadır. Ayrıca öğretmenlerin, istenmeyen öğrenci davranışları karşısında uyguladıkları stratejiler arasında kısa vadeli stratejileri, orta vadelilere kıyasla; orta vadeli stratejileri, uzun vadeli stratejilere kıyasla daha çok kullandıkları belirlenmiştir. Kısa ve orta vadeli stratejileri bayan öğretmenlerin erkek öğretmenlere kıyasla daha çok, uzun vadeli stratejileri ise erkek öğretmenlerin daha çok kullandıkları görülmüştür. Genel olarak öğretmenlerin uyguladıkları tüm sınıf yönetimi stratejilerinin, en çok 22-25 yaş arasındaki öğretmenler tarafından, en az ise 55-60 yaş arasındaki öğretmenler tarafından kullanıldığı belirlenmiştir.Bu sonuçlar doğrultusunda, istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma sıklığının kıdem ve yaşla ters orantılı olduğu söylenebilir. Ayrıca bayan öğretmenlerin erkek öğretmenlere kıyasla daha çok istenmeyen öğrenci davranışı ile karşılaşmaları sonucu için, sınıf yönetimi becerisi konusunda erkek öğretmenlerin sınıfa daha çok hakim olabildikleri belirtilebilir. Bayan öğretmenlerin kısa ve orta vadeli stratejilere daha çok ağırlık vermeleri, erkek öğretmenlerin ise daha çok uzun vadeli stratejileri kullanmaları hususunda, bayan öğretmenlerin sınıftaki bütün (önemli-önemsiz) istenmeyen öğrenci davranışlarına müdahale etmek istemelerinden ve erkek öğretmenlerin de sınıftaki istenmeyen davranışlardan çoğunu dikkate almadıklarından yâda sadece çok önemli istenmeyen öğrenci davranışlarına müdahale etmek istediklerinden kaynaklandığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi, İngilizce öğretmeni, İstenmeyen öğrenci davranışları. | |
dc.description.abstract | In this study, according to teacher?s opinions, examining the student misbehaviours faced by English teachers who are working at high schools and the solution abilities that developed by these teachers against the student misbehaviours, generated the main purpose. Related to this purpose, the student misbehaviours that encountered merely and chiefly by teachers, and the strategies which are used against these misbehaviours are determined. Besides, it has investigated that if the student misbehaviours faced by English teachers and the strategies that are used against these behaviours vary with gender, age or seniority level of the teachers. The subject that is chosen in the study is important in terms of education system and contributing the related literature.In the scope of this study, a field investigation has been made with the teachers from high schools which are giving general education in Kocasinan, Talas and Melikgazi central districts of Kayseri. In this study scanning method and descriptive statistics have been used for data analysis. In the survey that is applied to teachers, there are parts as personal information, general teacher properties, the frequencies of facing student misbehaviours and classroom management strategies. As a conclusion, the student misbehaviours that faced merely and chiefly by teachers are determined. Some of the findings in this study are: female teachers are facing more misbehaviours than male teachers, and young-junior teachers are facing more misbehaviours than old and experienced teachers. On the other side, among the strategies that are used by teachers against student misbehaviours, it has been determined that short termed strategies are used more frequently than middle termed strategies and that middle termed strategies are used more frequently than long termed strategies. It has been seen that female teachers use short and medium term strategies more frequently than male teachers and long term strategies are used more frequently by male teachers. It has been determined that the whole classroom management strategies are used mostly by teachers who are between age 22-25 and least by teachers who are between age 55-60.According to these results, it can be said that facing frequency of student misbehaviours has inverse proportion with the age and seniority level of teachers. Also, it can be claimed that male teachers are better at classroom management than female teachers according to the results that female teachers face with student misbehaviours more frequently than male teachers.By the fact that female teachers mostly use short and middle termed classroom management strategies while male teachers mostly use long termed strategies, it can be reported that female teachers try to infere with all kinds of student misbehaviours (both important and unimportant) in the class, however, male teachers do not care most of the unimortant misbehaviours or they only interfere with the most important misbehaviours in the class.Key Words: Classroom management, English teachers, Student misbehaviours. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların yarattığı sorunları çözme becerileri (Kayseri ili örneği) | |
dc.title.alternative | Student misbehaviours that English teachers encounter in classroom management at secondary schools and teachers? solving abilities of the student misbehaviour problems (Kayseri sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Kayseri | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 383356 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 265818 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |