Show simple item record

dc.contributor.advisorCıhan, Hüdayar
dc.contributor.authorÇilsalar, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:24Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369345
dc.description.abstractÖğretim üyeleri akademik hayatın en önemli öğesidir. Yüksek öğretimi şekillendiren bu öğenin profilini belirlemek; eğitimin kalitesini artırmada atılan ilk adımdır.Bu araştırmada; Erciyes Üniversitesi öğretim üyelerinin sosyo-ekonomik ve eğitimsel kökenleri incelemiş ve öğretim üyelerinin akademik hayatta karşılaştıkları sorunlar değerlendirilmiştir. Öğretim üyelerine anket uygulanmıştır. Araştırmada cinsiyet, yaş ve unvan değişkenlerine göre öğretim üyelerinin yaşadıkları sorunların farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Elde edilen sonuçlara göre; öğretim üyelerinin çoğunluğu çekirdek ailede yaşayan, il de doğmuş, evli, ev hanımı anne ile emekli bir babanın çocuğudur. Eşleri akademisyen veya ev hanımı, iki çocukları, iki kardeşleri, birer ev ve arabaları var. 1500-3000 TL maaş alan, sosyal hayatları oldukça sınırlı olan, haftalık en az 11-15 saat ders yükü olan ve üstelik haftalık en az 1-5 saat de danışmanlık yükü olan ve oldukça yüksek bir oranda yurtdışında bulunmuş olan öğretim üyeleri bulunmaktadır. En çok gazete okumayı, haber programı izlemeyi, Türk Halk müziği dinlemeyi,sinemaya gitmeyi, roman okumayı tercih ediyorlar. Yüksek öğretimlerini Erciyes üniversitesinde tamamlamışlardır. İngilizce ve bilgisayar kullanmayı bilmektedirler. Yeniden aynı mesleği seçeceklerini bildirmişlerdir.Akademik çalışmalarda toplumsal yararın göz ardı edildiğini, yönetime katılmanın sınırlı olduğunu, yabancı dilin engel olduğunu, unvan için yayın yapıldığını, akademik işbirliğinin zayıf olduğunu, öğretim faaliyetlerin mevcut nedeniyle aksadığını, maddi sıkıntı çekildiğini,üniversitenin mesleki açıdan eski cazibesini yitirdiğini düşünmektedirler.
dc.description.abstractThe tutors are the most important element of academic life. The Determining the profile of the item which shapes higher education is the first step for improving the quality of education.In this research,after examined the socio-economic and educational origins of Erciyes University tutors, the problems faced by tutors in academic life were evaluated. A questionnaire was applied to tutors. In research,related to gender,age and title,it was analyzed whether the problem sos tutors diffrentiated or not.According to the results, the majority of tutors are people who are living in a nuclear family, were born at city, were married and also sons of a retired father and housewife mother.Their wife/husband are academician or housewife, they have two children and two siblings, have got one house and one car There are academic staff who has salary of TL 1500-3000, has very limited social life, has 11-15 hours- lesson , has a weekly consulting at least 1-5 hours and moreover has been abroad with a high percentage. They prefer reading newspaper, watching news on TV, listening Turk folk music, going cinema, reading novels.they know English and use conmputer. They inform they will choose the same occupation. They think that social benefit is ignored,attending to management is limited,foreign language is an obstacle,always published for title ,academic cooperation is weak, teaching is hitching due to population rate,there is financial problem and the university has lost its old attraction as professional.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErciyes Üniversitesi öğretim üyeleri profili
dc.title.alternativeThe profile of tutor of Erciyes University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmErciyes University
dc.subject.ytmAcademicians
dc.identifier.yokid409830
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296565
dc.description.pages400
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess