dc.contributor.advisor | Cıhan, Hüdayar | |
dc.contributor.author | Derebaşi, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:23Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369337 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim onikinci sınıf rehberlik programının sınıf rehber öğretmenleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Mevcut durum tespitine dayanan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi uygulanmıştır. Kayseri ili merkez ilçelerine bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapan sınıf rehber öğretmenleriyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya katılan sınıf rehber öğretmenlerinden onikinci sınıf rehberlik programının, genel amaçları, yeterlilik alanları, kazanımları, etkinlikleri, ölçme değerlendirme süreci, güçlü ve zayıf yönleri, işlevselliği, uygulanabilirlik boyutlarına ilişkin görüşleri alınmıştır. Görüşmeler sırasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, onikinci sınıf rehberlik programının amaçlar ve kazanım boyutları açısından öğrenci gelişim düzeyine uygun, açık ve anlaşılır bir dille yazıldığı, programın kuramsal açıdan işlevsel ve uygulanabilir olduğu fakat programın uygulama aşamasında sınıf rehber öğretmenlerinin bazı güçlükler yaşadıkları belirlenmiştir.Onikinci sınıf rehberlik programı amaçları içerisinde öğrencinin kendini tanıma, özgüven duygusunu geliştirme ve yöneleceği alanları tanıtma amaçlarına daha çok ağırlık verilmesi gerektiği, aileler ile işbirliği yapmanın, öğretmenlerin rehberlik uygulamaları ve program konularında hizmetiçi eğitim almalarının programın başarısı açısından önemli olduğu bulgularına ulaşılmıştır.Onikinci sınıf rehberlik programında kazanım ve etkinliklere ayrılan sürenin yetersiz olduğu, bazı etkinliklerin öğrencilerin ilgisini çekmediği ve öğrenci tarafından bu etkinliklerin önemsenmediği, etkinlikler sonunda yapılan değerlendirme işlemlerinin yetersiz ve yüzeysel kaldığı araştırma sonucunda ortaya çıkan diğer önemli bulgulardır.Anahtar Kelimeler: Onikinci Sınıf Rehberlik Programı, Program Değerlendirme, Sınıf Rehber Öğretmeni, Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to evaluate the guidence program of the twelfth grade classes at secondary schools by the help of the views of class mentor teachers. In this research which depends on the detection of the current circumstances, qualitative research method was used and the method of ?sample survey at maximum range? was used. The population of the research was composed of class mentor teachers who have been working in the official secondary schools of the districts of Kayseri. During the negotiations, in addition to the views of the class mentor teachers on the main aims, the areas of sufficiency, the acquisitions, the activities, the process of measurement and evaluation, the strong and weak points, the functionality and the extent of applicability of the guidence program of the twelfth grade classes; the advices of the class mentor teachers on the program were also taken into consideration. In the research, The semi-structured interview form was used as a means for data-gathering. The data which attained as a result of the interviews was analyzed with the technique of content analysis.As a result of the research; even though, the aim, the areas of sufficiency and the acquisitions of the guidence program of the twelfth grade classes has been prepared explicitly and clearly so as to respond to the needs of the development period of students, some difficulties were encountered by the class mentor teachers when it comes to apply the program.It has been arrived that within the areas of sufficiency, interpersonal relations of the students should be improved and more importance should be given on the subject of socialization; the areas of sufficiency could be implemented by cooperating with families and it is a need that the teachers should be educated on the subject of the areas of sufficiency.The insufficiency of the time allocated for activities, the insufficiency of information and experience of class mentor teachers, the fact that the activities don?t draw the attention of the students and they don?t take the activities seriously, the fact that the procedures of measurement and evaluation made at the end of the activities are superficial and inadequate are among the important findings that are discovered as a result of the research.Key Words: The Guidence Program for Twelfth Grade Classes, Evaluation of Program, Class Mentor Teacher, Comprehensive Developmental Guidance Program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumları onikinci sınıf rehberlik programının sınıf rehber öğretmenleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the guidence program of the twelfth grade classes at secondary schools by the help of the views of class mentor teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Guidance teacher | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.identifier.yokid | 410086 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296564 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |