Eğitim sektöründe çalışan kadın yöneticilerin rol çatışması( Kocaeli ili örneklemi )
dc.contributor.advisor | Işıklar, Abdullah | |
dc.contributor.author | Yavuz, Neriman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:22Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369323 | |
dc.description.abstract | Ülkemizin önce Avrupa Birliği, sonra da dünya standartlarıyla bütünleşebilmesi ancak, ulusal ve evrensel değerleri rehber ve amaç edinmiş bir eğitim sistemi ile mümkündür. Eğitim sisteminin adı geçen misyonu yerine getirebilmesi, diğer birçok faktör yanında önemli ölçüde iyi yönetilmesine bağlıdır.Eğitim yöneticisi kişi aynı zamanda toplumsal yapının en önemli parçası olan bireydir. Her bireyin toplumda birden fazla alt sistemin ya da sosyal grubun üyesi olması, bireyin her farklı düzlemde o düzleme uygun farklı statü ve roller üstlenmesini gerektirmektedir. Bu durumda birey, en az üyesi bulunduğu grup sayısı kadar role sahip olmaktadır. Ancak bireyin sahip olduğu tüm roller, her zaman birbiriyle uyumlu olmayabilir.Bu araştırmanın amacı eğitim sektöründe çalışan kadın yöneticilerin farklı toplumsal rolleri arasındaki çatışmanın incelenmesidir. Ayrıca bu rol çatışmasının iş ve sosyal yaşantılarına etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın önemi, konu hakkında ileride yapılacak çalışmalara gerekli verileri sağlayacak olmasıdır. Araştırmanın örneklemine, Kocaeli ilindeki eğitim sektöründe çalışan kadın yöneticiler alınmıştır.Araştırmanın sonucunda çalışmaya katılan Kocaeli ilinde eğitim sektöründe çalışan kadın yöneticilerin çoğunun rol çatışması yaşamadığı ortaya çıkmıştır. Ancak rol çatışması yaşayan kısımda dikkat çekicidir. Rol çatışması yaşayan kadın yöneticilerde çatışmanın yönü işten eve doğrudur. Çalışmaya katılan yönetici kadınlar iş yaşantısının aile yaşantısından etkilenmediğini savunmaktadır. Buna karşılık yönetici kadınların aile yaşantısı yoğun iş temposundan etkilenmektedir. Yaş ve çalışma süreleri ile orantılı olarak da çatışma durumunun azaldığı görülmektedirAnahtar Kelimeler: Eğitim, yönetim, kadın yöneticiler, rol, rol çatışması | |
dc.description.abstract | It would be possible for our country to integrate with the EU and global standarts contemporary educational infrastructure and policy which aims to incorporate the global standarts with the guide of national values&attitudes. Educational system mainly plays this role with leadership and management skills besides the other factors. From educational point of view it is mainly achievable by the robust management policy availability.Each educational-managerial person can also be considered as ''individual'' which is the main element of the social structure. Since, each individual is also the member of different sub-groups, it is required for each person individually to take different roles. At this point,each person may have different roles as much as the number of responsibilites in the sub-groups. Therefore, each person has the roles for each responsibility on the relevant sub-groups. Also, different roles of each individual on the society may not be consistent with each other. If such discrepancies between the different roles are available for the women direction of conflicts can be considered as from occupation to family.The purpose of this research report is to investigate the conflicts between different social roles of the women managers working on the educational sector. The effects of these conflicts on social and professional lifes are tobe determined. The importance of this research report can also be considered as it will provide the essential scientific data to the future research. Boundary of the sampling for this research report is women managers working on the educational system in Kocaeli Province.At the end of research paper: it is determined that most of the women managers working on educational sector in Kocaeli Province don?t face with role conflicts. Actually, direction of the conflicts is from professional occupation to the family life. Samples in this research; claim that professional occupation does not affect family life. In contrast; another fact is that family life of them is considerably affected by the working conditions of professional occupations. By this investigation, amount of conflict proportionally dependson two parameters: age and working duration. Amount of conflicts decreases with the decreasing age and working period.Key Words: Education, Management, Woman Managers, role, role conflict. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim sektöründe çalışan kadın yöneticilerin rol çatışması( Kocaeli ili örneklemi ) | |
dc.title.alternative | Role conflicts of the women managers who are working in educational sector (Sampling of Kocaeli province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Women managers | |
dc.subject.ytm | Education sector | |
dc.subject.ytm | Kocaeli | |
dc.subject.ytm | Role conflict | |
dc.subject.ytm | Working women | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 392665 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278631 | |
dc.description.pages | 195 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |