Show simple item record

dc.contributor.advisorBenli, Fatma Berna
dc.contributor.authorAkbulut, Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:20Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369315
dc.description.abstractBu araştırma; ilköğretim 6. sınıf matematik dersi Cebir konusunda aktif öğrenme yaklaşımı ile öğretiminin öğrenci başarılarına ve kalıcılığına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2010?2011 eğitim-öğretim yılında, Kayseri ilinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 70 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ön test ? son test kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. İlköğretim okullarındaki 6. sınıflardan biri deney grubu, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 34, kontrol grubunda 36 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda dersler aktif öğrenme yaklaşımı ile kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Matematik Başarı Testi ve kalıcılık testi kullanılmıştır. Başarı testi araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Kalıcılık testi olarak matematik başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi deney öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Uygulamadan 1 ay sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısını artırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca aktif öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin matematik dersinde geleneksel yönteme göre kalıcılık düzeyine etkisinin daha fazla olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik, Matematik Öğretimi, Aktif Öğrenme Yaklaşımı, Geleneksel Öğretim Yöntemi, Akademik Başarı, Bilginin Kalıcılığı, Denklem ve Eşitlikler.
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the effect of teaching 6th grade primary school mathematics subject algebra by the active learning approach on pupils` achievement and permanence. The present study was carried out with 70 students of a primary school in Kayseri in 2010-2011 academic year. Pre-test/ post-test control group experimental research design was used in this study. One of 6th grade classes in the primary school was assigned as the experimental group with 34 students and the other one as the control group with 36 students. The classes were carried out by practicing the active learning approach in the experimental group; for the classes in the control group traditional teaching method was adopted. Mathematics Achievement Test and Permanence Test were used as a data collection tool. The Achievement Test was developed by the researcher. Achievement test was applied before and after the experiment. Mathematics Achievement Test was designed as maturation test. One month after the experiment, permanence test was carried out. Data were analyzed with SPSS 16.00. The results of the study show that the active learning approach is more effective in comparison to traditional teaching method in increasing students` achievement in mathematics. Additionally, it was observed that the active learning approach has more effect on students` degree of permanence in mathematics in contrast with the traditional method.Key Words: Mathematics, Mathematic Education, Active Learning, Traditional Teaching Method, Academic Achievement, Maturation of Knowledge, Equations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf matematik dersi cebir konusunun aktif öğrenme yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching the algebra subject of the6th grades' mathematics lesson according the active learning approach on the students' academic achievement and the degree of permanence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAlgebra
dc.identifier.yokid430068
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313058
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess