Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Erhan
dc.contributor.authorYavuz, Rahime İrem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:20Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369311
dc.description.abstractEğitimin önemli bir öğesi olan öğretmenin çağın gereklerine göre yetiştirilmesi meselesi diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de özellikle cumhuriyetin ilanından sonra eğitim alanında yapılan değişimlerle birlikte önem kazanmıştır. Eğitim alanında yapılan yeniliklerin ve değişimlerin başarılı şekilde gerçekleştirilmesinde öğretmenler önemli bir faktör olarak görülmektedir. Bu nedenle ülkemizde eğitimde gerçekleştirilen değişimler eğitim fakültelerinin de yeniden yapılandırılmasının gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Eğitim fakültelerinin diğer programlarında görüldüğü üzere Türkçe Öğretmenliği Lisans Programında da bu sebeplerden değişimler gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, cumhuriyetten günümüze Türkçe Öğretmenliği programında yapılan değişim ve yeniliklere yer verilmiştir.Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmen adaylarının nitelikli yetiştirilmesinde önemli bir etkiye sahip Türkçe Öğretmenliği Lisans Programındaki değiştirilebilir zorunlu dersler ile seçmeli derslerin devlet üniversiteleri ölçeğinde karşılaştırarak niteliğini belirlemektir. Bu amaçla üniversitelerin Türkçe öğretmenliği programlarının ders programları incelenmiş, programda yer verilen alan ve genel kültür seçmeli dersleri ile değiştirilebilir zorunlu dersler tablolar halinde açıklanmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması çalışmalarıyla Türkçe Öğretmenliği programından bazı dersler kaldırılırken bazı derslerin eklendiği ve devlet üniversitelerinin kendi programlarına bu değişimleri yansıtırken farklılıkların ortaya çıktığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Yetiştirme, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı, Değiştirilebilir Zorunlu Dersler, Seçmeli Dersler
dc.description.abstractTeacher is one of the most significant component of education. It is necessary to educate teachers to the necessities of current period. After the proclaim of the republic, this neccesity was gained an importance in our country as in all around the world. Teachers are seen as a significant factor in realizing effective changes in education. Consequently, changes in education of our country necessiates the renewal of education faculties. As seen in other programs of education faculties, some changes were realized in Undergraduate Turkish Teacher Program. In this study, changes which have been done from republic to today in Turkish Teacher Program were investigated.The major aim of this study is to determine the characteristics, changeable must courses and elective courses in Undergraduate Turkish Teacher Program, which provide effeciently educated Turkish teacher candidates by comparing them on the scale of public universities. In this context, course schedules of Turkish Teacher Programs were investigated. Field courses, elective general culture courses and changeable must courses were visualized by using tables. At the end, with the help of renewal studies of education faculties some courses were added and some others were removed from Turkish Teacher Program. It was observed that while public universities were reflecting those changes to their programs, some differences were appeared.Key Words: Teacher Educating, Undergraduate Turkish Teacher Program, Changeable Must Courses, Elective Coursesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe eğitimi programlarındaki değiştirilebilir zorunlu derslerle seçmeli derslerin Devlet üniversiteleri ölçeğinde değerlendirilmesi
dc.title.alternativeChangeable must courses and elective courses in Turkish education programs and their evaluation on the scale of Public universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmCompulsory course
dc.subject.ytmElective course choice
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid440128
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323457
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess