Show simple item record

dc.contributor.advisorBozgeyikli, Hasan
dc.contributor.authorArdiç Ekiz, Tevhide Fulya
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:19Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:19Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369303
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 1. ve 2. kademe öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, öğrenim gördükleri kademe, eğitim görülen yerleşim yeri, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, aile gelir durumu ve dershaneye gitme değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2010?2011 eğitim öğretim döneminde Kırşehir ili ve ilçelerinde eğitim gören 1. ve 2. kademe öğrencileri ve İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmaya toplam 489 öğrenci ve 10 öğretmen katılmıştır.Hem nitel hem de nicel bir çalışma olan araştırmada tarama ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Nicel verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu?, ?İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 bilgisayar paket programında çözümlenmiş ve verilerin analizinde t-testi ve ANOVA istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır.Araştırmanın nitel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ?Öğretmen Görüşme Formu? yoluyla toplanmıştır.Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş ve araştırmanın problemi yer almaktadır. İkinci bölümde, tutum ve daha önceki çalışmalar kapsamlı olarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde yöntem, dördüncü bölümde bulgular, beşinci bölümde tartışma yer almaktadır. Altıncı bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine if the attitudes of 1. and 2. grade primary school students towards English lesson differ according to such variables as gender, educational grade, living condition, educational background of mother, educational background of father, income level of family and course attendance. The population of the study includes the primary school students and English language teachers during the 2010?2011 academic year in Kırşehir. 489 primary school students and 10 English language teachers attended to this research.Descriptive and semi-structured interview methods were used for this both quantitative and qualitative research. The qualitative data were collected via ?Personal Information Form? and ?Scale for Attitudes Towards English? developed by the researcher. The collected data were analyzed by SPSS 16.0 statistical package programme and t-test and ANOVA were used to analyzed the data.Research?s quantitative data were collected via ?Teacher Interview Form? developed by researcher.The study has six parts. The first part includes introduction and the problem of the research. In the second part, the concept of attitude and previous studies are investigated in detail. The third part includes the methodology and the forth one includes findings, the fifth part includes discussion and the sixth part includes results and suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1. ve 2. kademe öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeA comparative analysis of 1. and 2. grade primary school students' attitudes towards English course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid438536
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320299
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess