Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Ali
dc.contributor.authorYildirim, İlayda
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:17Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:17Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369295
dc.description.abstractBu çalışmada MEB ve Türkiye Diyanet Vakfı'nca (TDV) 2006 yılından itibaren başlatılan proje kapsamında Türkiye'de öğrenim görmek üzere ülkemize gelen ortaöğrenim düzeyindeki öğrencilerin eğitim gördüğü Mustafa Germirli Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde gerçekleştirilen Türkçe öğretimiyle ilgili uygulamalar Avrupa Konseyi Diller İçin Ortak Başvuru Metni Çerçevesinde değerlendirilmiştir. Avrupa konseyi Diller İçin Ortak Başvuru Metnini yabancı dil öğretiminde Avrupa ülkelerinde birlik sağlamak amacı ile oluşturmuştur. Yabancılara Türkçe öğretimi faaliyetlerini, yabancı dil öğretimi olarak değerlendirmek fikrinden hareketle yabancı dil öğretiminde rehberlik eden Diller İçin Ortak Başvuru Metni ana kaynak olarak seçilmiştir.Çalışmada Türkçe dersleri, Ortak Başvuru Metninden yola çıkarak hazırlanan sorular çerçevesinde `program', `kullanılan ders kitabı', `sınıf içi etkinlikler' ve `değerlendirme' boyutları oluşturularak değerlendirilmiştir. Çalışmada veriler çoklu veri toplama yaklaşımından hareketle görüşme, gözlem ve doküman inceleme yoluyla toplanmıştır. Ayrıca daha geniş kapsamlı bir değerlendirme yapabilmek için öğretmenlerin mesleki algıları, öğrencilerin aldıkları Türkçe eğitime yönelik görüşleri, öğrencilerin aldıkları eğitim sonrası Avrupa Dil Portfolyosuna göre hangi seviyeye ulaştıkları ve öğrencilerin Dil Portfolyosu hakkındaki düşünceleri ile ilgili veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler başata Avrupa Konseyi Ortak Başvuru Metni olmak üzere, literatür ve araştırmacının genel kanaati çerçevesinde yorumlanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Ortak Başvuru Metni, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Değerlendirme
dc.description.abstractIn this study, teaching practices Turkish as foreign languages which are used in Mustafa Germirli Anatolian Religious Vocational High School were evaluated according to Common European Framework of Reference for Languages. Mustafa Germirli Anatolian Religious Vocational High School was made to transform a foreign students school in 2006 scope of the project which is done by Turkish Ministry of Education and Religious Foundation of Turkey. Common European Framework of Reference for Languages were created with the aim of achieving unity about teaching foreign language in European countries. Common European Framework of Reference for Languages, guiding the teaching of a foreign language, were choosen as the main source book, motion the idea that activites of teaching Turkish to foreigners is indeed a foreign language teaching.In the study, qualitative research approach was prefered. Because the institution which the research was carried out is unique and has its own unique circumstances. The data were collected by motion the idea of multiple data collection approach. These are interview, obsevation and document review. The findings of study were analysed by descriptive analysis method. Turkish lessons were evaluated in four dimensions created by the questions which were prepared from Common European Framework of Reference For Languages. This dimentsions are `program?, `text book?, `in-class activites?, `evaluation?. Suggestions have been made in this context to interpret the data obtained from.Keywords: Common Erupean Framawork of Referance for Languages, Teaching Turkish As foreign Language, Evalutionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim düzeyinde Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin Avrupa Konseyi diller için ortak başvuru metnine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluatıon of teachıng Turkısh as foreıgn language accordıng to common European framework of reference for languages at secondary school level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmCommon European Framework of Reference for Langugage
dc.identifier.yokid445499
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320297
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess