Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Şahika
dc.contributor.authorMoğul, Selçuk
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:16Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:16Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369287
dc.description.abstractBu araştırmada Mehmet Akif Ersoy'un Safahat isimli eserinin Türkçe Eğitimi ve Değerler Eğitimi açısından incelenmesi yapılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen 100 Temel Eser arasında yer alan Safahat'ın değerler eğitiminin evrensel kavramları da ele alınarak Türkçe dersinde kullanılabilecek yönleri değerlendirilmiştir.Çalışmada, Safahat'taki metinler çözümlenerek Türkçe ve değerler eğitimiyle bütünleştirilmeye çalışılmıştır. İçerik analizi ve literatür taraması yöntemleri kullanılmış, çalışma nitel araştırma ekseninde şekillendirilerek sonuca ulaşılmak amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma evreni Safahat'taki metinler olup, bu metinler üzerinden çözümleme yapılmıştır. Metinlerarası ilişkinin kurulmasında çeşitli yazarların görüşlerine değinilmiştir. Safahat'ın Türkçe eğitimine tarihsel, teorik ve sosyal açıdan etkileri incelenmiş ve değerler eğitimin başlıkları altında birlikte ifade edilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Türkçe Ders Programı'nda yer alan dinleme, okuma, yazma ve konuşma başlıkları, Sosyal Bilgiler Ders Programı'nda bulunmasına rağmen diğer derslerde de kullanılması mümkün olan yirmi adet değer başlığıyla beraber değerlendirilmiş ve sonuca varılmaya çalışılmıştır. Bilimsellik ve çalışkanlığın değerlerinin çok kullanıldığı görülen Safahat'ta, Türkçe Eğitimi unsurları da Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Ders Programı'nda yer aldığı şekliyle tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe Eğitimi, Değerler Eğitimi, Mehmet Akif Ersoy, Safahat
dc.description.abstractIn this study, Safahat named Mehmet Akif Ersoy has been investigated in terms of the work of Turkish Education and Values Education. Determined by the Ministry of Education is located between 100 Basic Works Safahat's values education in Turkish language course can be used by considering aspects of the universal concepts were evaluated.In this study, the resolution of Safahat?s texts were to be combined with Turkish and value education. Using the methods of content analysis and review of the literature, qualitative research study aimed to reach the conclusion shaped axis.Research work is the universe, this text in text analysis through Safahat. A variety of texts in the establishment of the relationship between the views of the writers mentioned. Training Safahat's Turkish historical, theoretical, and social effects are examined, and values are expressed together under the headings of education. Programme prepared by the Turkish Ministry of National Education Course in listening, reading, writing and speaking topics, although there are other courses in Social Studies Program, which can be used together with the title of the twenty value is evaluated and studied to arrive at the conclusion. Scientific and diligence are the most important values in the Safahat's, Turkish Education Ministry of National Education Turkish Course Program, which includes elements have been identified as.Key Words: Turkish Education, Value Education, Mehmet Akif Ersoy, Safahaten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleMehmet Akif Ersoy`un Safahat isimli eserinin Türkçe eğitimi ve değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeSafahat named of Mehmet Akıf Ersoy works ın Turkısh educatıon and traınıng for the study of values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmErsoy, Mehmet Akif
dc.subject.ytmSafahat
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid444569
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320298
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess