Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraçoğlu, Murat
dc.contributor.authorGölgeli, Dilara
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:15Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:15Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369279
dc.description.abstractBu çalışma; ilköğretim 6. sınıf, fen ve teknoloji dersinde ?Yaşamımızdaki Elektrik? konusunun yapılandırıcı fen öğretiminde düşün-eşleş-paylaş tekniğiyle birlikte kavram karikatürü kullanımının, öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Kavram karikatürleri işbirliği içinde kullanılacağı zaman daha etkili olabileceği düşünüldüğünden, bu çalışmada düşün-eşleş-paylaş tekniği ile birlikte kullanılmıştır. Kavram karikatürlerinin düşün-eşleş-paylaş tekniği ile birlikte kullanımının öğrencilerin akademik başarılarının ve tutumlarının gelişimini arttıracağı varsayılmıştır. Ayrıca literatürde söz konusu iki tekniğin birlikte kullanımının etkililiği üzerine bir çalışma ile karşılaşılmamıştır. Bu sebeple; söz konusu çalışmanın yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmanın verileri 2010?2011 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Yozgat ili Boğazlıyan ilçesinde iki farklı okulun 6.sınıfında öğrenim gören 36 öğrenciden toplanmıştır. Veri toplamak için başarı testi ve fen ve teknoloji tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma, deneysel desenlerden 2x2 faktöriyel (split-plot) desene göre yürütülmüştür. Çalışmada 1. gruba düşün-eşleş-paylaş tekniğiyle birlikte kavram karikatürleri, 2. gruba ise fen ve teknoloji öğretim programında belirtilmiş olan etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruba da veri toplama araçları uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmada veri toplama aracı olarak Ceylan (2008)'ın hazırladığı başarı testi ile Çetin, Hamurcu ve Günay (2001)'ın hazırladığı tutum testi kullanılmıştır. Başarı testinin Cronbach-Alfa iç tutarlılık katsayısı 0,60, tutum testinin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0,81 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U testi ve ilişkili ölçümler için Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; fen öğretiminde karikatür tekniğini kullanımının öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı bir fark oluşturduğu, tutumlarında ise anlamlı bir fark oluşturmadığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kavram Karikatürleri, Düşün-Eşleş-Paylaş Tekniği, Fen ve Teknoloji Eğitimi, Öğrenci Başarısı, Tutum
dc.description.abstractThis study was made in order to analyse the effects of teaching method in the subject of ?Electricity in Life? in the 6th class science and technology lesson in the constructive science teaching with think-pair-share and the concept cartoons to the students and to their attitude. The concept cartoons can be more effective when used with think-pair-share technique. Using concept cartoons with think-pair-share will help improving students? academic achievement and attitude. This study showed no studies in the literature on the effectiveness of using both techniques simultaneously. Hence, it is need to conduct the present study. The data of the research was gathered at the 6th grade, 2 schools in Boğazlıyan, a district in the city of Yozgat, on 36 students during the educational period of 2010-2011 second semester. In order to gain the data, achivement Test and Science Lesson Attitude Test were used. The research was designed according to the 2x2 factorial design (split-plot) which is an experimental method. In the research, Think-Pair-Share with concept cartoons method was used in the 1. group and science and technology program?s activity was used in the 2. group. Before and after the application in both groups all instruments were used. The quantitative data were analyzed using the SPSS 15.0 software package.In the study, achievement test prepared by Ceylan (2008) and attitude test prepared by Çetin, Hamurcu ve Günay (2001) was used. Cronbach Alpha reliability coefficient of achievement test was founded as 0.60 and cronbach alpha reliability coefficient of attitude test was founded as 0.81. To analyze the data, for the unrelated measurements Mann Whitney?s U test was used and for related measurements Sequential Wilcoxon test was used. According to the findings as a result of the analysis; using caricature techniques in teaching science provides significant gains on their academical achivement. However it was determined that the concept cartoons have no significant effect on students? attitude.Anahtar Kelimeler: Concept Cartoons, Think-Pair-Share Method, Science and Technology Education, Student Achievement, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDüşün-eşleş-paylaş tekniği ile birlikte kullanılan kavram karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarısı ile fen ve teknoloji dersine olan tutumlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe effect of concept cartoon with think pair share on academic achievement and attitude in science teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmConcept cartoons
dc.subject.ytmThink-pair-share method
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid437612
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323453
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess