Çokkültürlü ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin yönetim sürecinde karşılaştığı güçlüklerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Hamurcu, Habib | |
dc.contributor.author | Demirçelik, Eray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:14Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369275 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında ülkemizde çokkültürlü eğitimin mihenk taşlarından olan M. Germirli İmam Hatip Lisesinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin yönetim sürecinde karşılaştıkları güçlükleri incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma nitel araştırmaya dayalı olgubilim modeline göre desenlenmiş olup, araştırmada M. Germirli İmam Hatip Lisesinde çalışan ve ses kaydı yapılmasını kabul eden 5 idareci ve 11 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Veri toplamada kullanılmak üzere geliştirilen görüşme formu hazırlanırken alan yazın incelemesi ve ilgili mevzuat taraması yapılmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler betimsel analize ve içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırmada; okul şartlarının iyileştirilmesi, personel hizmetleri, uygulanan eğitim programları ve iletişim alanları, okul yönetici ve öğretmenlerinin karşılaştığı başlıca güçlükler olarak bulunmuştur. Okul şartlarındaki en büyük sorunun öğrencilerin pansiyon ve yemek ihtiyaçları ile ilgili olduğu tespit edilirken, personel hizmetlerindeki sorunların ise mevzuat ve üst makamlarla ilgili olduğu görülmüştür. Belirlenen bu güçlüklere yönelik olarak, okul şartlarına uygun yeni bir eğitim programının düzenlenmesi ve öğrencilere ilk yıl iyi bir dil eğitimi verilmesi gerektiği şeklinde önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study was carried out to indicate the difficulties that one of the touchstones of our country M. Germirli Religious High School managers and teachers faced with during the 2011- 2012 academic year.The investigation is patterned by the case of science sample which is depended on the qualitative research. An interview was made with five of M. Germirli Religious High School managers and eleven teachers who are the workers of the school that accepted to have tape recording. Before preparing an interview form that is developed to be used during data collection, field examination and screening of regulations was made. Qualitative data obtained by interviews are tested with descriptive analysis and content analysis.The outcomes obtained from this research are briefly: It is focused on school managers, problems that teachers encountered improvement of the school conditions, personnel services, applied teaching programs and communication. It is stated the biggest problem of the school is the needs of the students like hostel and meal, on the other hand the problems of personnel services are related to regulations and the higher authority. It is recommended that applied teaching program is needed to be recognized under the terms of the school and it is necessary to give a better language teaching at the first year of the students' education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çokkültürlü ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin yönetim sürecinde karşılaştığı güçlüklerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the difficulties that multicultural secondary education managers and teachers confront during the management process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management processes | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 437073 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323456 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |