Öğretmen adaylarının çevre risk algısının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Cengiz | |
dc.contributor.author | Yeşilyurt, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:48:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:48:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36926 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı çevre eğitiminde görev alacak öğretmen adaylarının çevreye yönelik duyarlılıklarını, çevre risk algılarını ve çevre bilgi düzeylerini belirlemektir. Araştırmada 2014-2015 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim dallarında öğrenim gören 267 öğretmen adayı ile çalışılmıştır.Çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak verileri elde etmek amacıyla ''Çevre Sorunlarına Karşı Duyarlılık Ölçeği'', ''Çevre Risk algısı Ölçeği'' ve ''Çevre Bilgi Testi'' kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının küresel boyuta ulaşan çevre sorunları hakkında bilgi sahibi oldukları ve bunları risk olarak algıladıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının çevresel duyarlılıkları arasında farklılığa neden olan değişkenlerin cinsiyet, üniversite eğitimine başlamadan önce yaşadıkları yerleşim birimi ve çevre dersi alma isteği olduğu tespit edilmiştir. Çevre risk algıları arasında cinsiyet, öğrenim gördükleri anabilim dalı ve çevre dersi alma isteğine göre farklılık oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Çevre bilgi düzeyleri arasındaki farka ise çevre dersi alma ve çevre ile ilgili bir kuruluşa üye olma değişkenlerinin sebep olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının çevresel duyarlılıkları, çevre risk algıları ve çevre bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the candidate teachers' who are going to serve for environmental education sensitivity towards environment and environmental knowledge level. This study is conducted with 267 canditates attending science and primary school departments in 2014-2015 academic year, University of Amasya faculty of education.In this study, scanning model which is one of the descriptive research methods has been used. In order to obtain data, used in the research, ''Scale of Sensitiveness on Environmental Problems'', ''Scale of Environmental Risk Perception'' and ''Test of Environmental Knowledge'' have been used.The analysis of the obtained data has shown that teacher candidates have knowledge of environmental problems that are reaching global scales; and they perceive them as a risk. It is seen that the factors caused the differences of environmental sensitivity between canditates in teaching are gender, the place they lived before they started studying in college, and their willingness to get education in environment. Environmental threat perception differences are caused by gender, candidates' department and their willingnes to get environmental education. Also differences between Environmental level of knowledge are caused by their education of environment and their status as a member of an environmental institution.A positive correlation between Environmental sensitivity, environmental risk perception and environmental knowledge levels of Candidates in teaching have been identified. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının çevre risk algısının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of environmental risk perceptions of teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-08 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10196933 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AMASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 510833 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |