Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Akarsu, Bayram | |
dc.contributor.author | Coşkun, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:12Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369254 | |
dc.description.abstract | Günümüzde pek çok araştırmacı öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olduğu sınıf iklimlerinin önemi üzerinde durmaktadır. Hedeflenen öğrenme ortamları için çağdaş öğretim yöntemlerini kullanmak önemlidir. Bu yöntemlerden biride bilimsel öyküler temel alınarak hazırlanan eğitsel oyunlardır.Bu araştırmanın temel amacı; ilköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde işlenen ?Işık? ünitesindeki ?Işığın Soğurulması- Beyaz Işık Gerçekten beyaz ışık mıdır??, ?Işığın kırılması? ve Mercekler? konularının öğretiminde bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunların, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır.Bu doğrultuda ön test- son test kontrol gruplu deneysel desenin esas alındığı bir çalışma yürütülmüştür. Yöntemin etkiliğinin ölçülmesi amacıyla tarafsız olarak belirlenen iki 7. sınıf kura ile deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 27 öğrenci, kontrol grubunda 27 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmanın verileri Bahar 2012 döneminde toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak geçerliliği ve güvenilirliği daha önceden tespit edilen hazır bir ölçek ve öğrencilerin görüşlerinin alındığı öykü günlükleri kullanılmıştır.Uygulama sonrasında elde edilen veriler SPSS 17.00 paket programı ile analiz edilmiştir. İşlem sonucunda bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunların, öğrencilerin akademik başarısına deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür. Ayrıca yapılan incelemeler öyküleme yönteminin cinsiyetlere göre akademik başarı açısından anlamlı bir farklılık oluşturmadığı yönündedir.Araştırma sonuçları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Yapılan araştırmanın, bu alanda yapılacak diğer çalışmalara ışık tutacağı ön görülmektedir. | |
dc.description.abstract | Today, most of the researchers have agreed on the importance of classroom environment which in students responsible of their own learning. It is important to use modern learning methods to reach this aim in classes. Educational games based on science stories are one of these modern education methods.The main purpose of this study is to investigate the academic effect of educational games based on science stories in the subjects as `Light`, `Absorption of light - White light is really white?`, `Refraction of light` and `Lenses` in 7th grade elementary science curriculum.In order to achieve that, an experimental study with pre-post tests was administered to an experiment group (N=27) and a control group (N=27) of middle school students. Groups were selected with random selection method. The results of the study were collected in spring of 2012. The questionnaire which was passed the reliability and validity tests by the owner of it and science stories were used to collect data.In conclusion, results of the study were analyzed with SPSS 17.00 version software. As a result of study, educational games with science stories revealed some significant differences between each group. Also it was found that educational games based on science stories didn't revealed significant differences between genders.Suggestions have been made in accordance with results of research. This study is expected to shed light on the other researches in area. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of educational games based on science stories on students? academic achievements in science education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Scientific stories | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Physics teaching | |
dc.identifier.yokid | 433463 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 313062 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |