Show simple item record

dc.contributor.advisorAkarsu, Bayram
dc.contributor.authorCoşkun, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:12Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:12Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369254
dc.description.abstractGünümüzde pek çok araştırmacı öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olduğu sınıf iklimlerinin önemi üzerinde durmaktadır. Hedeflenen öğrenme ortamları için çağdaş öğretim yöntemlerini kullanmak önemlidir. Bu yöntemlerden biride bilimsel öyküler temel alınarak hazırlanan eğitsel oyunlardır.Bu araştırmanın temel amacı; ilköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde işlenen ?Işık? ünitesindeki ?Işığın Soğurulması- Beyaz Işık Gerçekten beyaz ışık mıdır??, ?Işığın kırılması? ve Mercekler? konularının öğretiminde bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunların, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır.Bu doğrultuda ön test- son test kontrol gruplu deneysel desenin esas alındığı bir çalışma yürütülmüştür. Yöntemin etkiliğinin ölçülmesi amacıyla tarafsız olarak belirlenen iki 7. sınıf kura ile deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 27 öğrenci, kontrol grubunda 27 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmanın verileri Bahar 2012 döneminde toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak geçerliliği ve güvenilirliği daha önceden tespit edilen hazır bir ölçek ve öğrencilerin görüşlerinin alındığı öykü günlükleri kullanılmıştır.Uygulama sonrasında elde edilen veriler SPSS 17.00 paket programı ile analiz edilmiştir. İşlem sonucunda bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunların, öğrencilerin akademik başarısına deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür. Ayrıca yapılan incelemeler öyküleme yönteminin cinsiyetlere göre akademik başarı açısından anlamlı bir farklılık oluşturmadığı yönündedir.Araştırma sonuçları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Yapılan araştırmanın, bu alanda yapılacak diğer çalışmalara ışık tutacağı ön görülmektedir.
dc.description.abstractToday, most of the researchers have agreed on the importance of classroom environment which in students responsible of their own learning. It is important to use modern learning methods to reach this aim in classes. Educational games based on science stories are one of these modern education methods.The main purpose of this study is to investigate the academic effect of educational games based on science stories in the subjects as `Light`, `Absorption of light - White light is really white?`, `Refraction of light` and `Lenses` in 7th grade elementary science curriculum.In order to achieve that, an experimental study with pre-post tests was administered to an experiment group (N=27) and a control group (N=27) of middle school students. Groups were selected with random selection method. The results of the study were collected in spring of 2012. The questionnaire which was passed the reliability and validity tests by the owner of it and science stories were used to collect data.In conclusion, results of the study were analyzed with SPSS 17.00 version software. As a result of study, educational games with science stories revealed some significant differences between each group. Also it was found that educational games based on science stories didn't revealed significant differences between genders.Suggestions have been made in accordance with results of research. This study is expected to shed light on the other researches in area.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of educational games based on science stories on students? academic achievements in science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmScientific stories
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.identifier.yokid433463
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313062
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess