Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Hasan
dc.contributor.authorAltintaş, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:11Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369247
dc.description.abstractÖğrencilerin öğrenmelerine yol göstermede, birinci dereceden sorumlu olan ve değişen eğitim sistemlerinin ilk uygulayıcısı olan öğretmenlerdir. Eğitim fakülteleri öğrencileri de geleceğin öğretmenleri olarak yeni ortaya çıkan eğitim anlayışları ve yöntemleri yakından takip etmek durumundadırlar. Drama yöntemi de yeni anlayışlar kapsamında yer alan, yapılandırmacı yaklaşımla birlikte önem kazanan çağdaş yöntemlerden biridir. Bu araştırmada farklı üniversitelerin (Trakya Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesi) eğitim fakültesi ilköğretim anabilim dalı fen bilgisi öğretmenliği bölümü 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz yeterlik, tutum ve görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda farklı üniversitelerden 293 öğretmen adayına (189 kız ve 104 erkek) drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz yeterlik ve tutum ölçeği uygulanarak ve görüşleri alınarak karma bir araştırma yapılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının öz yeterlik ve tutum puanlarının sınıf düzeyi, cinsiyet, drama eğitimi alıp almama ve öğrenim görülen üniversite değişkenlerine göre nasıl bir farklılık gösterdiği araştırılmıştır. Elde edilen verilerden öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz yeterliklerinin kararsızlık düzeyinde ve tutumlarının oldukça yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda öğretmen adaylarının drama yöntemi ile fen ve teknoloji dersinin işlenmesi konusunda, etkili uygulandığında drama yönteminin fen derslerini (kavramlarını) anlamayı kolaylaştırdığı, kalıcılığı artırdığı, iletişim becerilerini ve yaratıcılığı geliştirdiği görüşünde oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractTheachers are the first person who responsible for the learning of the students and practise the changes of the new education systems. Education faculty students as a future teachers also have to follow new ways and methods of educational systems. The drama method, a modern way of teaching which based on constructivist approach, is come into prominence in todays world. This main purpose is to investiagate 3th grade and 4th grade science teaching students' attitude, self efficiency and oppinions towards science education with the drama method in different universities Trakya University, Gazi University and Kafkas University). For this purpose, descriptive investigation was administered to the 293prospective teachers (189 female and 104 male) with self-efficiency and attitudes towards processing of science and technology course by drama method scale and with their opinions. It was also examined whether self-efficiency and attitude scores of the prospective teachers? varied with respect to gender, grade, university and trained in drama variables. The analysis showed that prospective teachers? self-efficiency score towards science education with drama method is indecision level and prospective teachers? attitude score is very high. The analysis of the interviews showed that processing of science and technology courses by drama method provides permanence learning in science topics, positive learning atmosphere, and communication skills when effectively implemented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz yeterlik ve tutumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeSelf-efficiency and attitudes towards processing of science and technology course by drama method of the prospective science teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid432315
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313061
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess