İlköğretime devam eden parçalanmış ve tam aile çocuklarının rehberlik ihtiyaçlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bozgeyikli, Hasan | |
dc.contributor.author | Herdem, Fatma Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:08Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369231 | |
dc.description.abstract | Toplumun en küçük yapı taşı olan aile, insan hayatını etkileyen en önemli unsurdur aslında. Çocuk en iyi şekilde aile ortamında eğitim almakta ve kişilik gelişimi burada şekillenmektedir. Fakat toplumumuzda giderek artan parçalanmış ailelerde yetişen çocuklar davranış bozuklukları sergileyebilmekte ve ruhsal sorunlar yaşayabilmektedirler. Aile ortamı bozulan çocuk bunu okul ortamına da yansıtmakta ve ailede başlayan sorunlar okulda da devam edebilmektedir. Bu çocukların, ailenin parçalanma dönemini sağlıklı bir şekilde atlatabilmesi için öncelikle aileleri bilgilendirilmelidir. Okul rehber öğretmenlerine çocuğa ve aileye destek konusunda büyük görevler düşmektedir.Bu çalışmada ilköğretime devam eden parçalanmış ve tam aile çocuklarının rehberlik ihtiyaçlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırma Kayseri ilinde bulunan 281 ilköğretim öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilere Kişisel Bilgi Formu ve Rehberlik İhtiyaçlarını Belirleme Formu uygulanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde ailenin önemi, ailede parçalanma şekilleri ve rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümünde de uygulamadan elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda parçalanmış aile çocuklarının kişisel rehberlik ihtiyacı tam aile çocukların kişisel rehberlik ihtiyacından anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Ailede Parçalanma, İlköğretim, Rehberlik İhtiyaçları | |
dc.description.abstract | Family which is the basic unit of public, in fact, is the most important factor effecting life of the human being. A child gets training in the best way through family ambiance and his or her personality improvement is formed in here. But, children who are brought up in shattered families, increasing gradually, are able to display manner disorders and have pyschological problems. The child, whose family ambiance is corrupted, is reflecting this occasion to school atmosphere and the matters starting in family may go on in the school. Firstly, families should be informed in order to help these children to get over the family's shattering term healthily. The guidance counsellors have very essential duties about the support to the child and the family. A comparison of guidance needs of children, who are attending to primary school, in complete and shattered families was made in this investigation. The research was applied to 281 primary school students in the city of Kayseri. Personal Data Form and Guidance Needs Identification Form were implemented to students who attented to the research. In the first section of the research, knowledge was given about the importance of family, shapes of shattering in families and the services of guidance and pyschological consulting.In he second section, indications obtained from applications were evaluated. At the result of the research, personal guidance need of children in shattered families .Key Words: Shatterring in Families, Primary Education, Needs of Guidance | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | İlköğretime devam eden parçalanmış ve tam aile çocuklarının rehberlik ihtiyaçlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Comparative investigation of guidance needs of children, who are attending primary school in complete and shattered families | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Broken families | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Guidance services | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.identifier.yokid | 463855 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327538 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |