Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Ali
dc.contributor.authorTabak, Gürkan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:05Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:05Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369203
dc.description.abstractYabancılara Türkçe öğretiminde genellikle geleneksel yöntem ve tekniklerin kullanıldığı görülmektedir ve bu durum, alanyazında bir sorun olarak değerlendirilmektedir. Bu sebeple, yabancılara Türkçe öğretiminde çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinin de kullanılması gerekmektedir. Bu araştırmada yabancılara Türkçe öğretiminde benzetim tekniğinin kullanımı ele alınarak öğretim tekniği konusunda yaşanan sorunlara alternatif çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Bu araştırma, Kayseri ili Kocasinan ilçesi Mustafa Germirli Anadolu İmam-Hatip Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları araştırmacı, yabancı uyruklu öğrenciler, uygulama öğretmeni ve geçerlik komitesinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme ve dokümanlar yoluyla elde edilmiştir. Veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda, yabancılara Türkçe öğretiminde benzetim tekniğinin sınıfın fiziksel ve sosyal boyutuna, sınıf içi uygulamalara ve öğrenen özelliklerine yönelik önemli değişiklikler oluşturduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yabancılara Türkçe öğretimi, öğretim tekniği, benzetim tekniği.
dc.description.abstractTraditional teaching methods and techniques are often used in teaching Turkish to foreigners, and this fact is seen as a problem in this field. Therefore, modern language teaching methods and techniques have to be used. This study in which simulation technique is used aims to develop alternative solutions for figuring out the problems in teaching Turkish to foreigners. This study was designed as an action research. It was carried out at high school called `Mustafa Germirli Anadolu İmam-Hatip Lisesi? in Kayseri. Participants were a researcher, foreign students, a practice teacher and a committee to check the validity. Data were collected through observations, an interview and documents. Descriptive and content analysis were employed to analyze the data. The findings have revealed that simulation technique in teaching Turkish to foreigners had a positive impact on physical and social dimension of classroom, classroom practices and the characteristics of learners.Keywords: Teaching Turkish to foreigners, teaching technique, simulation techniqueen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretiminde benzetim (simülasyon) tekniğinin kullanımı
dc.title.alternativeUsing the simulation technique in teaching Turkish to foreigners
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSimulation
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid459243
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327535
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess