Yabancılara Türkçe öğretiminde benzetim (simülasyon) tekniğinin kullanımı
dc.contributor.advisor | Göçer, Ali | |
dc.contributor.author | Tabak, Gürkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:05Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369203 | |
dc.description.abstract | Yabancılara Türkçe öğretiminde genellikle geleneksel yöntem ve tekniklerin kullanıldığı görülmektedir ve bu durum, alanyazında bir sorun olarak değerlendirilmektedir. Bu sebeple, yabancılara Türkçe öğretiminde çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinin de kullanılması gerekmektedir. Bu araştırmada yabancılara Türkçe öğretiminde benzetim tekniğinin kullanımı ele alınarak öğretim tekniği konusunda yaşanan sorunlara alternatif çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Bu araştırma, Kayseri ili Kocasinan ilçesi Mustafa Germirli Anadolu İmam-Hatip Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları araştırmacı, yabancı uyruklu öğrenciler, uygulama öğretmeni ve geçerlik komitesinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme ve dokümanlar yoluyla elde edilmiştir. Veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda, yabancılara Türkçe öğretiminde benzetim tekniğinin sınıfın fiziksel ve sosyal boyutuna, sınıf içi uygulamalara ve öğrenen özelliklerine yönelik önemli değişiklikler oluşturduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yabancılara Türkçe öğretimi, öğretim tekniği, benzetim tekniği. | |
dc.description.abstract | Traditional teaching methods and techniques are often used in teaching Turkish to foreigners, and this fact is seen as a problem in this field. Therefore, modern language teaching methods and techniques have to be used. This study in which simulation technique is used aims to develop alternative solutions for figuring out the problems in teaching Turkish to foreigners. This study was designed as an action research. It was carried out at high school called `Mustafa Germirli Anadolu İmam-Hatip Lisesi? in Kayseri. Participants were a researcher, foreign students, a practice teacher and a committee to check the validity. Data were collected through observations, an interview and documents. Descriptive and content analysis were employed to analyze the data. The findings have revealed that simulation technique in teaching Turkish to foreigners had a positive impact on physical and social dimension of classroom, classroom practices and the characteristics of learners.Keywords: Teaching Turkish to foreigners, teaching technique, simulation technique | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancılara Türkçe öğretiminde benzetim (simülasyon) tekniğinin kullanımı | |
dc.title.alternative | Using the simulation technique in teaching Turkish to foreigners | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 459243 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327535 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |