Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Cenk
dc.contributor.authorNartar, Sema
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:01Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:01Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369179
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin sosyal ağları kullanma durumlarının algılanan yalnızlık düzeyi, benlik saygısı düzeyi, iletişim becerileri ve ders başarısını etkilemesine ilişkin öğrenci görüşleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili Kocasinan ilçesinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören 392 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubundaki öğrencilerin 322'si (%82.1) sosyal iletişim ağı kullanmakta, 70'i (% 17.9) ise herhangi bir sosyal iletişim ağı kullanmamaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 286'sı (%52.6) kız, 186'sı (%47.6) erkektir.Araştırmada veriler `U.C.L.A. Yalnızlık Ölçeği`, `Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği`, `İletişim Becerileri Envanteri` kullanılarak toplanmıştır. Ayrıca `Kişisel Bilgi Formu` aracılığıyla da öğrencilerin kişisel bilgileri ve sosyal iletişim ağlarını kullanma durumlarına yönelik veriler elde edilmiştir. Veriler t-testi ve ilişkisiz örneklemler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Elde edilen bulgulara göre, ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin yalnızlık düzeyleri, benlik saygısı düzeyleri ve iletişim becerileri düzeyleri öğrencilerin sosyal ağları kullanıp kullanmama durumlarına göre farklılaşmamaktadır. Diğer taraftan öğrencilerin sosyal ağları kullanma durumları, öğrencilerin sınıf düzeyi ve cinsiyetlerine göre farklılaşmaktadır. Ayrıca sosyal ağ kullanan ortaokul öğrencilerinin sosyal ağ kullanma sıklıklarının, sosyal ağı ders amaçlı kullanım durumuna göre ortaya çıkan fark anlamlıdır. Diğer taraftan sosyal ağ kullanan ortaokul öğrencilerinin sosyal ağ kullanma sürelerinin, sosyal ağı ders amaçlı kullanım durumuna göre ortaya çıkan fark anlamlıdır. Sosyal ağ kullanan ortaokul öğrencilerinin sosyal ağ kullanma sıklıklarının, sosyal ağın derslerini etkilemesi ile ilgili öğrenci görüşlerine göre ortaya çıkan fark anlamlıdır. Sosyal ağ kullanan ortaokul öğrencilerinin sosyal ağ kullanma sürelerinin, sosyal ağın derslerini etkilemesi ile ilgili öğrenci görüşlerine göre ortaya çıkan fark anlamlıdır. Anahtar Kelimeler: Sosyal İletişim Ağı, Yalnızlık, Benlik Saygısı, İletişim Becerileri
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine middle school students' levels of loneliness, self-esteem and communication skills, and the effect of these variables on their choice of using social networks. Research group was consisted of 392 students who were attending to secondary school 2012-2013 academic year in Kocasinan, Kayseri. 322 students of the research group (82.1%) use the social Networks while 70 (17.9%) don't any of them. 286 students who attended the research were female and 186 were male.In this study `UCLA Loneliness Scale`, `Rosenberg Self-Esteem Scale`, `Communication Skills Inventory Scale` were used and by means of `Personal Information Form`, students'personal information and the data about the status of their social networks use were obtained. Data analysis were conducted using SSPS 16.0 statistical package program in .05 significance level. For data analysis, t-test Analysis and analysis of variance (ANOVA) were used.According to the results; loneliness, self-esteem and communication skill of levels of middle school students don't differ significantly according to their social Network usage. Middle school studdents who use social. Networks significantly differ from those who don't use in terms of gender and class level. The frequency of the social network use significantly differs according to their usage purpose for school subjects. Also,the time spent on social network during a regular use significantly differs from the one for the purpose of school subjects. The difference between the ones who think that the frequency of social network use effect their classes negatively and the ones who don't is very significant. The time spent on social network use differs significantly according to the positive or negative effects of it on their classes.Keywords: Social Communication Network, Loneliness, Self-Esteem, Communication Skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin sosyal iletişim ağlarını kullanma durumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeUsing social networks to communicate with middle school students some of the variables examined for condition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10008488
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368167
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess