Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelebi, Mustafa
dc.contributor.authorOrak, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:01Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:01Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369175
dc.description.abstractBir eğitim kurumu olarak okulların kaliteli ve etkili bir eğitim vererek beklenentoplumsal ihtiyacı karşılayabilmesi büyük oranda okulun nasıl yönetildiğine bağlıdır.Okulların nasıl yönetildiği ise kuşkusuz okul yöneticilerinin işlerinden sağladıklarıdoyum ile birlikte ruhen ve bedenen sağlıklı olmaları ile bağlantılıdır. Bir insan olarakokul yöneticilerinin işlerine bağlanmaları, performansları ve karşılaştıkları sorunlarıçözebilmeleri ile yaptıkları işten sağladıkları doyum arasında bir ilişki olduğudüşünülmektedir. Bu nedenle araştırmanın temel amacı, eğitim yöneticilerinin problemçözme becerileri ve iş doyumları arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısındanincelemektir.Bu araştırmanın, eğitim yöneticilerinin iş doyumları ile problem çözme becerileriarasındaki ilişkinin incelenmesi alandaki literatüre önemli bir katkı sağlayacağıdüşünülmektedir. Ayrıca araştırma bulgularının eğitim yönetici adaylarının seçimindeve yöneticilerin yetiştirilmesinde katkı sağlayabilecek olması yönünden çalışmanınöneminin daha da artacağı söylenilebilir.Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kayseri ilimerkez ve ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullarda çalışan 670 okulmüdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Bu evrenden kolayda örneklem yoluyla ileulaşılabilen 257 okul yöneticisi çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada,verileri toplamak için Kişisel Bilgi Formu, Problem Çözme Envanteri ve Minnesota İşDoyumu Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS ( Statistical Package Programfor Social Sciences ) paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırmanın bulgulara göre; okul yöneticilerinin problem çözme becerilerininyöneticilik görevi, çalışılan kurum ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. Okul yöneticilerinin iş doyumu düzeylerinde ise personel sayısıve haftalık çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Yapılan analizler sonucunda okul yöneticilerinin problem çözme becerileri ile işdoyumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiş, problemçözme becerisi arttıkça iş doyumunun da artacağı kanısına ulaşılmıştır. Eğitimyöneticilerinin problem çözme becerileri ve iş doyumları arasında diğer değişkenleraçısından ortaya çıkan anlamlı farklılıklara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Ortaokul, İş Doyumu, Problem Çözme Becerisi, Okul Yöneticisi
dc.description.abstractAn educational institution, schools' capability of meeting the expected social need byoffering quality and effective education largely depends on the way the schools aremanaged. And the way schools are managed undoubtedly depends on the satisfactionthat school administrators get from their jobs and also on their being physically andpsychologically healthy. It is thought that, there is a relation between the satisfactionthat school administrators get from their jobs and their job attachment as a human being,their performances and their capability of solving the which problems they face For thisreason, the main purpose of the study is to analyze the relationship between problemsolvingand job-satisfaction of school administrators in terms of various variables.With this study, it can be said that the analysis of the relationship between jobsatisfactionand problem-solving skills of school administrators can contribute to theliterature; and in addition, the fact that study findings can contribute to the selection ofmanager candidates and raising the managers can increase the importance of the study.In this study relational survey method was used. Study population consisted of 670school principals and vice-principals working in primary and secondary schools underthe supervision of Ministry of Education in Çorum province and its districts. 257 schooladministrators who could be reached through sampling consisted of the sampling of thisstudy. For data collection in the study, Personal Information Form, Problem-SolvingInventory and Minnesota Job Satisfaction Questionnaire were used. Data acquired wasanalised using SPSS ( Statistical Package Program for Social Sciences ).According to the findings, problem solving abilities were lower among theadministrators working at state schools than that of administrators working at privateschools and principles work satisfaction levels were higher than that of vice-principles. Also administrators who have higher work experience have a higher job satisfactionlevel than administrators who have lower work experience.As a result of the analysis done, a positive and significant relationship was detectedbetween problem solving abilities and job satisfaction levels of administrators, as theproblem solving ability increases the job satisfaction will rise too. Somerecomendations were made for the significant differences interms of other variablesbetween administrations' problem solving abilities and job satisfaction.Key Words: Secondary Schools, Job Satisfaction, Problem Solving Skill, School Administratoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul yöneticilerinin problem çözme becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki (Kayseri ili örneği)
dc.title.alternativeTthe relationship between problem solving abilities and the job satisfaction of elementary school administrators(Kayseri sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10014412
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382031
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess