Ortaokullarda dil bilgisi öğretim sürecinin yapılandırmacı yaklaşım açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Karadüz, Adnan | |
dc.contributor.author | Çarkit, Cafer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:58Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369155 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaokullarda dil bilgisi öğretim sürecinin yapılandırmacı yaklaşım açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma sürecinde nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Ortaokullarda dil bilgisi öğretim süreci, öğretmenlerin cinsiyet ve meslekte çalışma sürelerine göre karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin süreçteki uygulamaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma süresince öğretmenlerin görüşlerine de başvurulmuştur. Bu amaçla öğretmenlere açık uçlu sorulardan oluşan mülakat formu uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evreni 2012-2013 eğitim- öğretim yılı Kayseri ili merkez ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan Türkçe öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bu okullardan teadüfi yöntemle seçilen ortaokullarda görev yapan Türkçe öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada F testi (tek yönlü varyans analizi), derecelendirme analizi (yüzde frekansı), ve t- testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre ortaokullarda dil bilgisi öğretim süreci yapılandırmacı yaklaşıma açısından değerlendirildiğinde öğretmenlerin cinsiyet yönünden bir maddede farklılık gösterdiği ve meslekte çalışma sürelerine göre ise on maddede gruplar arasında farklılaşma olduğu tespit edilmiştir. Görüşme yapılan öğretmenlerin büyük bir bölümü dil bilgisi konularını kendileri anlatıp öğrencilere not ettirdikten sonra öğrenci çalışma kitabı etkiliklerini yaptırdıklarını ifade etmişler ve dil bilgisi öğretimi esnasında en çok düz anlatım ve soru cevap tekniğini kullandıklarını belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Dil, Dil Bilgisi, Yapılandırmacı Dil Bilgisi Öğretimi, Geleneksel Dil bilgisi Öğretimi. | |
dc.description.abstract | In this study, process of grammer teaching in secondary school has been evaluated in terms of constructivism approach. During the study, describe analysis method is used as qualitative reserch methods, screening model is used as quantitative research methods. Education process of grammer in secondary schools was examined comparatively in terms of teacher?s gender and profession periods. Also were tried to determine teacher?s practices in process. The teachers opinions has also been consulted during the research. The open-ended interview form has been applied to the teachers for this reason.The study universe of research was composed of 2012-2013 education year secondary schools? Tukish teachers in central distriches of Kayseri. The study sample was selected randomly among those teachers who were working in those schools. In the study, F test (One-Way Anova), raiting analysis (percent frequency) and t- test are used.Considering the result of the research, the process of grammer teaching in secondary schools has been evaluated in terms of the constructivist approach. It is determined that one item differs in terms of genders and ten items differ in terms of teachers? profession periods among grups. A large part of teachers who participated in interwievs, told that first they tell grammer subject their students and then students write down to the information. After they take their notes, teachers have students do the workbook activities. On the other hand they expressed that they genarelly used question and answer technique and direct method.Key Words: Language, grammer, grammar teaching, constructivist grammer teaching, traditional grammer teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokullarda dil bilgisi öğretim sürecinin yapılandırmacı yaklaşım açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of grammer teaching process in secondary schools for constructivist approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Teaching processes | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.identifier.yokid | 10004756 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 340200 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |