Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorTuncel, Halil
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:55Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:55Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369131
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okulların etkililik düzeyi ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olup olamadığının belirlenmesidir.Araştırmada korelasyon türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri toplamak için, likert tipinde olan ?Etkili Okul Anketi? ve ?Dönüşümcü Liderlik Ölçeği? tek form haline getirilerek 2012-2013 Öğretim Yılında Kayseri İlinin Merkez İlçelerindeki ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin birlikte eğitim aldığı okullarda görev yapan öğretmenlere uygulanmış ve bu formlardan 694?ü değerlendirmeye alınmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlemeleri SPSS 17 istatistik paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin çözümlenmesi aşamasında, okulların etkililik düzeyleri ile dönüşümcü liderlik özelliklerinin belirlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzdelik değerler, öğretmen görüşlerinin anlamlılık düzeylerinin karşılaştırılmasında ilişkili t testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Okulların etkililik düzeyleri ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına belirlenmesinde Pearson çarpımı korelasyon katsayısı çözümlemesi, ilişkilerin gücünün belirlenmesinde ise basit Regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, etkili okul ve okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri ile ilgili öğretmen görüşlerinin cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı fakat branş, öğretmenlikte geçirdiği hizmet süresi ve okuldaki hizmet süresine göre farklılaştığı; okulların etkililik düzeyi ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında yüksek düzeyde pozitif yönde bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkili okul, dönüşümcü liderlik
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine if there is any significant relationship between the efficiency level of the schools and the transformational leadership traits of the school principle.In this study, correlational kind of relational survey model is used. To collect the data, ?efficient school scale? and ? transformational leadership scale? which are likert type were filled as one form by teachers who work at the schools which are located in close districts of Kayseri and which primary and seconddary school pupils study together in 2012-2013 education year. 694 of these forms were evaluated.The statical analysis of the data of the study was carried out by using the SPSS 17 statistical programme package. In the stage of the analysis of the data, in determining the efficiency level of the schools and the transformational leadership traits aritmetical mean, standart deviation, percentage values; in comparing the significiency level of the teachers? views relevant t-test and one way varience analysis were made use of. In determining if there is any significant relationship between the efficiency level of the schools and the transformational leadership traits of the principles analysis of pearson multiplication coefficiency of correlation , in determining the efficiency levels of the relationships simple regression analysis was used. According to the findings acquired from the study, itwas found that the teacher views on the efficient school and the transformational leadership traits of the principles didn?t differentiate according to gender, but did differentiated according to branch, the priod of service and the period of service at that school; relationship between the efficiency level of the schools and the transformational leadership traits of the principles was at high level and was in positive direction.Key words: Effective school, transformational leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkili okul oluşturmada okul müdürünün dönüşümcü liderlik rolü
dc.title.alternativeThe transformational leadership role of the principle in forming an effective school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmOrganizational effectiveness
dc.identifier.yokid10005915
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340204
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess