Show simple item record

dc.contributor.advisorBozgeyikli, Hasan
dc.contributor.authorBayram, Sema
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:52Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:52Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369115
dc.description.abstractBu araştırma; okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeylerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, Öğretmenlerin Öğrencileri Motive Etme Ölçeği ve Empatik Düşünme Becerileri Ölçeğinden oluşan anket formu Kayseri İlinde görev yapan 230 okul öncesi öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, okul öncesi öğretmenlerin, tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde yüzde ve frekans istatistiklerinden, empatik düşünme becerileri ve öğrencileri motive etme düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre empatik düşünme becerileri ve öğrencileri motive etme düzeylerinin belirlenmesinde t testi, tek yönlü anova ve tukey testlerinden yararlanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesinde korelasyon analizinden, okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerilerinin, öğrencileri motive etme düzeyleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regrasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ve pozitif yönlü ilişkilerin olduğu öğretmenlerin empatik düşünme becerileri arttıkça, öğrencileri motive etme düzeylerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre empatik düşünme becerileri ve öğrencileri motive etme düzeylerinde farklılaşmalar olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Empatik Düşünme, Motivasyon, Öğrenci Motivasyonu
dc.description.abstractThis research was materialized to examine preschool teachers' empathetic thinking skills and level of motivate students.Purpose ,the questionnaire which consisting of personal information form,The Scale of Teachers to Motivate Students and Empathetic Thinking Skills Scale were applied to 210 preschool teachers in Kayseri.The evaluation of the data obtained from the surveys ,percentage and frequency statistics were used to determined the properties of preschool teachers.As well as, the levels of average and standard deviation statistics were used to determined empathetic thinking skills and level of motivate the students.According to descriptive property of preschool teachers,t test,one-way anova and tukey test were used to determine empathetic thinking skills and level of motivate the students.Correlation analysis was utilized to determine preschool teachers 'empathic thinking skills and level of motivate the students.Also ,regression analysis was utilized to determine impact of preschool teachers empathic thinking skills and level of motivate the students.As a result of research,there is statistically significant and positive directional relations between preschool theachers empathetic thinking skillis and level of motivate the students and if empathetic thinking skills of teachers increase,the levels of motivate the students increase.The study is also based on the characteristics of teachers motivatestudents thinkingskills and strong ability to be empathetic levels diversities.Keywords: Empathetic Thinking,Motivation,Student Motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of early childhood education teachers emphatic thinking skills and their proficiency in motivating learners
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10021476
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350894
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess