Okul öncesi öğretmenlerinin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bozgeyikli, Hasan | |
dc.contributor.author | Bayram, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:52Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369115 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeylerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, Öğretmenlerin Öğrencileri Motive Etme Ölçeği ve Empatik Düşünme Becerileri Ölçeğinden oluşan anket formu Kayseri İlinde görev yapan 230 okul öncesi öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, okul öncesi öğretmenlerin, tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde yüzde ve frekans istatistiklerinden, empatik düşünme becerileri ve öğrencileri motive etme düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre empatik düşünme becerileri ve öğrencileri motive etme düzeylerinin belirlenmesinde t testi, tek yönlü anova ve tukey testlerinden yararlanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesinde korelasyon analizinden, okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerilerinin, öğrencileri motive etme düzeyleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regrasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmenlerin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ve pozitif yönlü ilişkilerin olduğu öğretmenlerin empatik düşünme becerileri arttıkça, öğrencileri motive etme düzeylerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre empatik düşünme becerileri ve öğrencileri motive etme düzeylerinde farklılaşmalar olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Empatik Düşünme, Motivasyon, Öğrenci Motivasyonu | |
dc.description.abstract | This research was materialized to examine preschool teachers' empathetic thinking skills and level of motivate students.Purpose ,the questionnaire which consisting of personal information form,The Scale of Teachers to Motivate Students and Empathetic Thinking Skills Scale were applied to 210 preschool teachers in Kayseri.The evaluation of the data obtained from the surveys ,percentage and frequency statistics were used to determined the properties of preschool teachers.As well as, the levels of average and standard deviation statistics were used to determined empathetic thinking skills and level of motivate the students.According to descriptive property of preschool teachers,t test,one-way anova and tukey test were used to determine empathetic thinking skills and level of motivate the students.Correlation analysis was utilized to determine preschool teachers 'empathic thinking skills and level of motivate the students.Also ,regression analysis was utilized to determine impact of preschool teachers empathic thinking skills and level of motivate the students.As a result of research,there is statistically significant and positive directional relations between preschool theachers empathetic thinking skillis and level of motivate the students and if empathetic thinking skills of teachers increase,the levels of motivate the students increase.The study is also based on the characteristics of teachers motivatestudents thinkingskills and strong ability to be empathetic levels diversities.Keywords: Empathetic Thinking,Motivation,Student Motivation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin empatik düşünme becerileri ile öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of early childhood education teachers emphatic thinking skills and their proficiency in motivating learners | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 10021476 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350894 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |