Show simple item record

dc.contributor.advisorGözler, Alpaslan
dc.contributor.authorSağir, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:51Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:51Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369108
dc.description.abstractOKUL ÖNCESİ VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE FARKINDALIK DÜZEYLERİ (Kayseri İli Örneği)Murat SAĞIRErciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüYüksek Lisans Tezi Kasım 2013Danışman: Yrd. Doç. Dr. Alpaslan GÖZLERÖZETBu araştırma okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin çocuk istismarı ve ihmali konusundaki görüşleri ve farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın yürütülmesinde genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012- 2013 eğitim öğretim yılında Kayseri İli Melikgazi, Kocasinan ve Talas merkez ilçe sınırları içindeki ilkokullarda görev yapan 3123 sınıf öğretmeni arasından tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 369 sınıf öğretmeni ile anasınıfları ve anaokullarında görev yapan 474 okul öncesi öğretmeninden 169'u ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket öğretmenlere uygulanmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenlerin %89,7'si (n=482) çocuk istismar ve ihmali ile ilgili hiçbir eğitim almadığını, %75,8'i (n=408) çocuk koruma kanunu hakkında hiç bilgilendirilmediğini ve %70,8'i (n=381) bu konuda bilgilendirilme gereksinimi duyduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin %84,4'ü (n=454) çocuk ihmal ve istismarını kanunlara göre bildirmek zorunda olduklarını, %98'i (n=527) ise ahlaki anlamda bildirimden sorumlu olduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler çocuk istismar ve ihmalini bildirecekleri yer olarak en çok okul yönetimini (x=1,67) tercih etmişlerdir.Fiziksel istismarla ilgili verilen tanım ve belirtilere 538 öğretmenin %81,2'si (n=437) Duygusal ihmal ve istismara %92,9'u (n=500), cinsel istismara %91,4'ü (n=492), ekonomik istismara %69,1'i (n=372), fiziksel ihmale %61,7'si (n=332), eğitimsel ihmale %81'i doğru yanıt vermiştir.Çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili öğretmenler kendilerini orta düzeyde (2,61- 3,40) yeterli görmektedir. Tanım ve belirtilere verilen cevaplar incelendiğinde, öğretmenlerin çocuk istismarı ve ihmaline yönelik farkındalık düzeyleri yüksek düzeyde çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk, istismar, ihmal, öğretmen, görüş, farkındalık
dc.description.abstractPRE-SCHOOL TEACHERS' AND PRIMARY SCHOOL TEACHERS' VIEWS AND AWARENESS LEVELS ABOUT CHILD ABUSE AND NEGLECT(Kayseri Sample)Murat SAĞIRErciyes University, Institute of Educational SciencesMaster Thesis, November 2013Advisor: Assist. Prof. Alpaslan GÖZLERABSTRACTThis research has been conducted in order to determine pre-school teachers' and prımary school teachers' vıews and awareness levels about chıld abuse and neglect.Basic Screening Survey Model was used in carrying out the research. The samples of the study were selected through random sampling in Kayseri city, Melikgazi, Kocasinan and Talas districts in 2012-2013 school year. 369 teachers were selected among 3123 primary school teachers and 169 teachers were selected among 474 pre-school teachers who work in kindergartens and nursery schools. As data collection tool, a survey which was developed by the researcher was used.Of all the teachers who were involved in the research, 89,7 %(n=482) stated that they did not receive education about child abuse and neglect, 75,8 % (n=408) stated that they did not keep informed about child protection act and 70,8 % (n=381) indicated that they needed to be informed about child abuse and neglect. 84,4 % (n=454)of the teachers pointed out that they have to report child abuse and neglect because of the laws, 98 % (n=527)of the teachers stated that they are responsible because of ethical concerns. Teachers mostly prefer school administration(x=1,67) to report child abuse and neglect.Of 538 teachers, 81,2 % (n=437)gave correct answers to the questions about the definitions and indications of physical abuse, 92,9 % (n=500) gave correct answers for emotional abuse and neglect, 91,4 % (n=492) gave correct answers for sexual abuse, 69,1 % (n=372) gave correct answers for economic abuse, 61,7 % (n=332) gave correct answers for physical neglect and 81 % gave correct answers for educational neglect. Teachers feel they are adequate at a moderate level (2,61-3,40) about child abuse and neglect. When the answers to definitions and indications are analyzed, it was found out that teachers' awareness levels about child abuse and neglect are at a high level. Key Words: Child, Abuse, Neglect, Teacher, Awarenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin çocuk istismarı ve ihmaline yönelik görüşleri ve farkındalık düzeyleri
dc.title.alternativePre-school teachers' and primary school teachers' views and awareness levels about child abuse and neglect
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmNeglect
dc.identifier.yokid10022541
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358491
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess