Etkili okul-çevre ilişkisinin okul yöneticileri açısından değerlendirilmesi (Nevşehir ili örneği)
dc.contributor.advisor | Güçlü, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çalişkan, Mahmut Sami | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:50Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369100 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, etkili okul- çevre ilişkisinin okul yöneticileri açısından genel bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaç çerçevesinde etkili okul- çevre ilişkisi, okul yöneticilerinin; mesleki kıdem, eğitim ve medeni durumları değişkenlerine göre ele alınmıştır. Çevre faktörü; aile,yerel yönetimler,sivil toplum kuruluşları ve diğer çevre faktörleri(Esnaf, Yerel Halk, Diğer Kurum ve Kuruluşlar, Sanatçılar, Politikacılar, Kanaat Önderleri vb.) olmak üzere dört ana başlıkta ele alınmıştır.Bu çalışmada okulu etkili kılacak unsurlardan biri olan okul yöneticilerinin görüşlerine göre etkili okulun oluşumunda, okul çevresinin katkı düzeyi araştırılmış, araştırma sonuçlarına göre okullarını etkili kılmak isteyen yönetici- öğretmen-öğrenci ve velilere bazı öneriler getirilmiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlar ışığında okul - çevre ilişkilerinin geliştirilmesi için öneriler sunulmuşturAraştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılındaNevşehir ilinde görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır.Tesadüfi örneklem ile seçilen 220 yönetici ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır, veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` veilgili literatürde yer alan ve geçmişte yapılmış olan çalışmalardan yararlanılarakaraştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS - Ki-Kare Bağımsızlık Testi istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkili Okul,Çevre | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to analyse according to the effective contribution of the environment to the school, school administrators professional seniority, education and marital status variables. Environmental factor were discussed four main topics as: family, local governments, non-governmental organizations and other environmental factors (Tradesmen, Indigenous, other institutions and organizations, artists, politicians, opinion leaders, etc.). In this study, according to the views of school administrators that one of the elements makes a school effective, the level of contribution was researched in the process of formation of an effective school and based on the research results, some recommendations were given to administrator-teacher-student and parents who wantsto make their school effective.The universe of study consisted of school administrators who work in the academic year 2013-2014 in the province of Nevsehir. Total 220 managers who work in the 140 randomly selected schools in the province of Nevsehir were taken as sample. In this research, descriptive model was used. Datas were collected by questionnaire technique. `Personal Informatıon Form` that prepared by the researcher,exists in the related literature and survey form that prepared by the researcher with the help of past studies were used. In the analysis of data obtained statistical methods - chi-square test- was utilized.KEY WORDS: Effective School, Environment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etkili okul-çevre ilişkisinin okul yöneticileri açısından değerlendirilmesi (Nevşehir ili örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of effective school-environment relationship, school administrators (Sample for Nevşehir) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.subject.ytm | School-environment cooperation | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.identifier.yokid | 10031905 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358494 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |